در اغتشاشات چند روز اخیر توسط عده ای اراذل و اوباش اجاره ای

شهادت غریبانه لکوموتیو ران بروجنی شرکت فولاد مبارکه

استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

استاندار چهار محال تاکید کرد: تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان حوزه فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار گیرند.
کد خبر: ۱۳۸۷۲۰۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری،  همایش بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان با حضور خیل مردم شریف و فعالان حوزه فرهنگ و کتابخوانی، غلامعلی حیدری سودجانی استاندار،حجت الاسلام شیخ البرز رئیسی ،سرهنگ منوچهر ذوالفقاری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، موعود بنیادی فر مدیر کل ورزش و جوانان،احمد فرهادی بابادی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان،احمد راستینه هفشجانی نماینده مجلس،شیخ ایرج طاهری مدیر تبلیغات استان در محل سالن اجتماعات استان برگزار شد.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

ازجمله مباحثی است که همواره ذهن سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان را به خود مشغول کرده است،مفهوم توسعه می باشد

در ابتدای این مراسم غلامعلی حیدری سودجانی گفت: ازجمله مباحثی است که همواره ذهن سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان را به خود مشغول کرده است،مفهوم توسعه از مفاهیم مهم جهان در زمان ما است و همه کشورها به نحوی سعی در توسعه خود دارند، کشورهای مختلف و حتی مناطق تشکیل‌دهنده آن‌ها خواهان دست‌یابی به سطحی از توسعه متعادل و پایدار هستند که بتواند به بهبود زندگی تمام مردمان بینجامد.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

حیدری سودجانی در ادامه افزود: اما اینکه توسعه چیست و انتظار مردم و جامعه از این فرایند چیست، پرسش اصلی است که شاید پاسخ واحدی به آن داده نشده است.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسانی است

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسانی است، از دیر زمان اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی نزد اهل علم و ادب شناخته‌شده است، پارادایم کتاب‌خوانی حتی در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش، تمدن و فرهنگ، نه‌تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه جنبه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و جلوه‌های پایدارتر یافته است، بی‌گمان، کسانی که در وادی پیشرفت‌های گوناگون، گام‌های بلند برداشته اند.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

بی تردید  اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست

حیدری سودجانی تصریح کرد:بی‌تردید  اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، اهمیت این مسئله را می‌توان در این موضوع یافت که خداوند متعال نیز رهنمودهای خود را در قالب کتابی راهگشا به‌نام قرآن کریم برای هدایت بشر  نازل کرد، کتابی برای تمامی دوران‌ها، که تضمین کننده سعادت بشر است.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان حوزه فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی  تمام توان و ظرفیت  خود را به‌کار گیرند

استاندار چهار محال تاکید کرد:تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان حوزه فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی توان خود را به‌کار گیرند؛ مردم عزیز کشورمان از گذشته های دور توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشته اند، پس باید تداوم دهنده این فرهنگ دیرپای ارزشی باشیم و بیش از گذشته سنت کتابخوانی را به نسل های آینده آموزش دهیم.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

امروز توسعه تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی یکی از دلایل کاهش سرانه کتابخوانی در کشور محسوب

وی در ادامه افزود: امروز توسعه تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی یکی از دلایل کاهش سرانه کتابخوانی در کشور محسوب می‌شود و می‌توان مطالعه کتب الکترونیک را جایگزین بسیاری از اتلاف وقتها در فضای مجازی کرد هرچند هیچگاه لذت مطالعه کتابهای فیزیکی و لمس کاغذهای کتاب قابل مقایسه با کتابهای الکترونیک نیست.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

هفته کتاب فرصت مغتنمی است برای یادآوری ارزش کتاب و اهمیت کتابخوانی و ارج نهادن به تلاش افرادی که صادقانه به عنوان کتابدار و دوستدار کتاب مشغول فعالیت هستند

حیدری سودجانی در خاتمه افزود: هفته کتاب فرصت مغتنمی است برای یادآوری ارزش کتاب و اهمیت کتابخوانی و ارج نهادن به تلاش افرادی که صادقانه به عنوان کتابدار و دوستدار کتاب برای ترویج کتابخوانی و ارتقا سطح فرهنگ جامعه تلاش می کنند؛ اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی این مناسبت ملی را به مشتاقان این عرصه به ویژه کتابداران، کتابخوانان، اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه چاپ و نشر کتاب تبریک عرض می‌کنم،انشاالله همگی دغدغه مند عرصه فرهنگ و دوستدار کتاب باشیم.

فرهنگ کتابخوانی، عاملی برای توسعه ، رشد و پیشرفت جامعه

احمد  فرهادی بابادی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان چهار محال و بختیاری

شایان ذکر است در ادامه این آئین احمد فرهادی بابادی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان گزارشی از وضعیت کتابخانه های استان و همچنین روند و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به سمع و نظر حاضران در جلسه رساند.

عکس: احمد ریاحی دهکردی- عکاس مدیر کل حوزه استانداری و دستیار استاندار

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها