کد خبر: ۱۳۸۷۱۵۲
نویسنده حبیب‌ا... بهمنی - کارگردان و تهیه‌کننده سینما

وقایع اخیر و مرتبط که به ناامنی‌های خیابانی و هنجارشکنی‌های پی در پی منجر شد، بار دیگر مسأله مرجعیت فکری سلبریتی‌ها را پیش کشید و این‌که آیا واقعا سلبریتی‌ها یک مرکز متفکر فکری هستند؟ نقش آن‌ها در تحریک احساسات عمومی جامعه تا چه اندازه پررنگ است؟ چرا عده‌ای از این به اصطلاح سلبریتی‌ها همواره و به عناوین مختلف با موج‌سواری روی این وقایع بر صورت نظام و حاکمیت در کشور خدشه وارد می‌کنند؟

از این باب از فرهیختگان و هنرمندان کشورم توقع دارم که آگاهانه با مسائل کلان کشوری روبه‌رو شوند، تحت تاثیر تبلیغات بیگانگان قرار نگیرند و مصالح کشور را فدای خواسته‌های ناحق آنان نکنند. البته این نکته را هم متذکر شوم که مردم ما بسیار هوشمندتر از برخی چهره‌ها و سلبریتی‌ها هستند. سلبریتی‌های ما به‌رغم تمام احترامی که برای‌شان قائل هستم و این‌که حتما شایستگی‌هایی داشتند که توانستند در سطح کشور شناخته شوند، اما همواره باید به یاد داشته باشند که شهرت و محبوبیت چیزی نیست که بدون پشتوانه مردمی شکل بگیرد. مردم ایران به قدری هوشمند هستند که فرق بین خدمتگزار و کسی که به‌دنبال زیاده‌طلبی و منافع شخصی یا گروهی‌اش است را سریع متوجه می‌شوند.

قطعا مردم ما آگاه‌تر از آن هستند که فریب جریانات کاذب را بخورند، اما به‌هر حال نباید از توطئه غافل شد. توطئه‌ای که ارتباط مردم با حقایق جامعه را قطع می‌کند. رسالت و نقش اصلی رسانه‌های معاند در فضای مجازی هم همین است که از ریشه ارتباط مردم با حقایق واقعی جامعه را قطع کنند.
مردم ما اگر بدانند که کشورشان در چه موقعیت منطقه‌ای و جهانی قرار دارد، سطحی‌نگری را کنار می‌گذارند. آنچه در فضای مجازی به‌عنوان شکلی از جامعه ترسیم می‌شود واقعیت کامل ندارد. شاید روی نقاطی از واقعیت دست بگذارند، اما بنایی که بر این جزئیات می‌سازند یک بنای دروغین است.

اگر رسانه‌های داخلی کشور خودمان با بیانی شیوا اطلاعات و حقایق را دراختیار مردم قرار دهند، آن‌ها دیگر به رسانه‌های بیگانه متوسل نمی‌شوند و اسیر دام‌های آن‌ها نخواهند شد؛ بنابراین فقط مردم نیستند که باید از آن‌ها توقع داشته باشیم آگاهانه با اخبار روبه‌رو شوند بلکه رسانه‌های ما هم موظف هستند که حقایق را جزء به جزء به مردم منتقل کنند. در این صورت اطمینان داشته باشید که مردم خودشان فرق بین رسانه خدمتگزار و حقیقت‌طلب را با رسانه‌ای که بازیچه بیگانگان است، تشخیص می‌دهند.

آنچه جامعه ما امروز به آن احتیاج دارد وحدت و آرامش است. این دو عنصر از ارکان اصلی رشد و پیشرفت جامعه ایران هستند. آرامش را برای درست کار کردن، درست فکر کردن و درست تصمیم گرفتن نیاز داریم و وحدت را برای این‌که دشمنان از خلأ‌های جامعه‌مان که البته در هر جامعه‌ای دیده می‌شود، سوءاستفاده و به نفع مقاصد پلیدشان از آن بهره‌برداری نکنند.

ما به آرامش و وحدت نیاز داریم تا به اهداف بلندمدتی که همانا آسایش، رفاه، تعالی انسانی و زندگی بهتر است برسیم. طبیعی است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی نمی‌خواهند ملت ما روی آسایش و آرامش را ببیند. آن‌ها امروز از آینده درخشانی که پیش روی ملت ما قرار دارد احساس خطر می‌کنند و قصد به‌هم ریختن آن را دارند. بنده از مردم، دوستان و همکارانم در حوزه فرهنگ و هنر خاصه سینما درخواست می‌کنم به جریانات اخیر عاقلانه نگاه کنند و تحت تاثیر جوسازی‌های رسانه‌های معاند قرار نگیرند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها