کد خبر: ۱۳۸۶۸۸۹
نویسنده جبار آذین - منتقد و مدرس

اجرای برنامه مردمی و جذاب و پرنشاط و متنوع «جشن ایران آینده» در باغ‌کتاب تهران که با استقبال گسترده قشر‌های مختلف جامعه و خانواده‌ها روبه‌روشده، نشانگر همت و برنامه‌ریزی به‌روز مدیران و برنامه‌سازان شبکه آینده‌ساز و امیدآفرین «امید» و همچنین بیانگر افق نگاه مترقیانه و امیدوارانه متولیان و مدیران رسانه‌ملی به اوضاع ایران امروز و فردای روشن و درخشان کشور با محوریت توجه به نیاز‌ها و خواست‌های اجتماعی و نسل آینده‌ساز جوان کشور است.

شبکه امید که با اهداف والای همسویی و همگامی و گشودن در‌های پیشرفت و موفقیت به روی نوجوانان کشور آغاز به کار کرده و با تلاش و کوشش عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌ساز و هنرمندان و مسئولان آن با جدیت به تولید و پخش آثار موردپسند مخاطبان خود مشغول است، این روز‌ها با نگاهی واقع‌گرا و تحلیلی و برمبنای پژوهش‌های کارشناسان، تولید برنامه‌های جذاب و شادی‌بخش و امیدساز را بیش از گذشته در دستورکار خود قرار داده است. تهیه و تولید برنامه جشن ایران آینده برای خانواده‌ها و نوجوانان، با رویکرد مردمی و ملی، نمایشگر گوشه‌ای از این تلاش‌های شبکه امید است.

تولید این نوع برنامه‌ها در کنار دیگر برنامه‌های علمی، هنری، ورزشی، اجتماعی و آثار سرگرم‌کننده و آموزشی، نیاز روزافزون امروز و فردای کشور است. به‌خصوص که برخی رویداد‌های تلخ و نازیبا، چهره ایران اسلامی امروز را غمگین ساخته است و برای مقابله با آن افزون بر تولیدات امیدبخش و شادی‌آفرین، تهیه و پخش آثاری که پاسخگوی پرسش‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نوجوانان باشد، بیش از گذشته رخ می‌نماید. تولید انواع جشن‌ها و جشنواره‌های ملی، دینی و اجتماعی، آموزشی و مفرح در راستای نیکوترسازی سیمای متعالی و فردای خوب و خیر ایران عزیز، اقدام مهم و تاثیرگذاری است که باید در رسانه‌ملی نهادینه شود. رضایت و استقبال پرشور مردم از جشن ایران آینده، گویای آن است.

بازی، سرگرمی و مسابقه با اهداف ایجاد شادمانی و انتقال اطلاعات آموزشی و اجرای خوب از ویژگی‌های جشن ایران آینده است. اقبال عمومی از این برنامه می‌تواند انگیزه تداوم تولید این قبیل برنامه‌ها توسط شبکه امید و دیگر شبکه‌های سیما در شکل‌ها و قالب‌های مختلف باشد. در همین امتداد ساخت و ارائه آثار فرهنگی، هنری، نمایشی، فیلم و سریال‌های فاخر و قوی و غنی مناسب با نیاز‌ها و سلیقه‌ها و خواست‌های نوجوانان و خانواده‌ها، باید حرف نخست تولیدات شبکه امید باشد. شبکه‌ای که وظیفه و رسالتی بزرگ در برابر نسل بسیار مهم و عزیز نوجوان دارد و ضرورت گسترش اهداف و تولیدات جدید برای آنان، شبکه امید را امیدوارتر و انگیزه آن را برای عضویت بیشتر در میان خانواده‌ها و علاقه خانواده‌ها و نوجوانان جهت همراهی و همدلی با آن و خدمت به شکوفایی امروز و فردای ایران بزرگ، افزون‌تر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها