برخی از شهروندان اعلام کردند که رقم مندرج روی دستگاه کارت‌خوان اتوبوس‌های شهری با مبلغی که از «اصفهان‌کارت» شهروندان کسر می‌شود، متفاوت است!.
کد خبر: ۱۳۸۶۴۷۳

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایمنا؛ اتوبوس به‌عنوان پرطرفدارترین سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور در تمام شهرهای فعال است؛ با توجه به پیشرفت فناوری‌ها و لزوم استفاده از آن در راستای افزایش رفاه شهروندان، شهرداری‌ها به‌عنوان متولیان حمل‌ونقل عمومی شهر برای پرداخت مکانیزه کرایه اتوبوس اقدام کردند.

شهرداری اصفهان که «نصف‌جهان» را مدیریت می‌کند، با راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیک با عنوان «اصفهان‌کارت» گام مؤثری در استفاده از فناوری‌های نوین برداشت، اما در این بین برخی از شهروندان اعلام کردند که رقم مندرج روی دستگاه کارت‌خوان اتوبوس‌های شهری با مبلغی که از «اصفهان‌کارت» شهروندان کسر می‌شود، متفاوت است!.

آن‌ها می‌گویند در خط ۲۸ و خط میدان جمهوری اسلامی به پایانه آبشار که کرایه روی دستگاه کارت‌خوان ۱,۳۵۰ تومان است، تا ۲,۵۰۰ تومان در دفعات مختلف از کارت شهروندان کسر می‌شود.

امکان کسر مبلغ غیر از عدد مندرج روی دستگاه ممکن نیست

 امیرحسن رضازاده، معاون هماهنگ کننده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: کرایه‌های تعریف شده برای خطوط، همان کرایه مندرج روی اتوبوس است و با توجه به سیستمی بودن برنامه، به هیچ عنوان امکان کسر مبلغ غیر از عدد مندرج روی دستگاه مقدور نیست، به‌عنوان مثال، کرایه خط ۲۸ از ساعت ۶ تا ۲۱ همان ۱,۳۵۰ تومان است و کرایه طرح شبانه (۲۱ به بعد) در صورت سرویس‌دهی فوق‌العاده و کرایه روزهای تعطیل رسمی به کرایه معمول خط، ۲۰ درصد اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه کسر مبلغ بیشتر از یک مرتبه غیرممکن است، خاطرنشان کرد: تنها یک مرتبه کرایه از کارت کسر می‌شود مگر در صورتی که شهروند مجدد کارت بزند که این امکان برای این فراهم شده که اگر مسافری بخواهد کرایه چند نفر همراه خود را حساب کند.

معاون هماهنگ‌کننده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: کرایه تعریف‌شده برای هر خط اتوبوس بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری است و شهرداری یا اتوبوسرانی دخل و تصرفی در آن ندارد.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورتی که نیاز به توضیحات بیشتر دارند یا اصفهان‌کارت آنها مشکل دارد، می‌توانند با مراجعه حضوری به شرکت واحد اتوبوسرانی یا از طریق تماس با روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به شماره ۰۳۱۳۸۱۸۸ اقدام کنند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها