مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از وقفه ایجاد شده در امحای پسماندهای دارویی و شیمیایی مراکز بهداشتی و درمانی این استان و دپوی این پسماندها، امحای این زباله‌ها از سه شنبه آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، لیدا رفعتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان یکی از منابع مهم تولید پسماند در هر شهر، تولید کننده طیف وسیعی از انواع پسماندها هستند و بی توجهی به مدیریت این گونه پسماندها، محیط زیست و سلامت انسان را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: امحای زباله های شیمیایی و دارویی باید طبق ضوابط و قوانین خاص و با نظارت کامل متخصصان صورت گیرد به همین دلیل تفکیک صحیح زباله‌های بیمارستانی از مبدا اهمیت فراوانی دارد، تا این زباله‌ها با دیگر پسماندهای شهری و صنعتی ترکیب نشود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مدیریت پسماندهای شیمیایی دارویی استان همدان از سال ۱۳۹۵ آغاز شد، افزود: تا سال ۱۳۹۸ یک شرکت به عنوان طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال فعالیت بود که بعد از اتمام قرارداد و باطل شدن مجوز شرکت یاد شده، دفع این زباله‌ها با مشکل مواجه شد.

رفعتی عنوان کرد: در این مدت تلاش ها و مکاتبات بسیاری برای همکاری با شرکت های دیگر انجام شد اما هر کدام از آنها به دلایل مختلف به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ تن زباله دارویی و شیمیایی در مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد، گفت: با تلاش های معاونت بهداشتی استان و همکاری همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی همدان هم اکنون تفاهم نامه همکاری بین شرکت رهپویان صالح اصفهان و همه بیمارستان های استان در خصوص امحای پسماندهای شیمیایی دارویی منعقد شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: باتوجه به اینکه در قانون مدیریت پسماند در خصوص نگهداری پسماندهای شیمیایی دارویی زمان تعیین نشده است و به دلایل بهداشتی در این مدت به همه بیمارستان ها توصیه شد که نسبت به دپوی پسماندهای یاد شده اقدام کنند تا پس از عقد قرارداد، امحای پسماندهای شیمیایی دارویی انجام شود.

رفعتی افزود: ملزومات لازم برای انتقال این پسماند از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خریداری شده است و در هر مرحله ۲.۵ تن پسماند شیمیایی و دارویی بارگیری و از استان همدان خارج می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها