مرد کاشیکار که در جریان درگیری به دلیل تصادف مرتکب قتل شده بود، یک سال بعد از قتل در دادگاه کیفری از خود دفاع کرد.
کد خبر: ۱۳۸۶۱۳۹
به گزارش جام جم آنلاین ، رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۱ سیزدهم آبان سال گذشته و با گزارش درگیری چند مرد جوان در دستورکار پلیس قرار گرفت. با حضور ماموران در محل مشخص شد در این درگیری مرد ۳۲ساله‌ای به‌نام جلال زخمی شده است. این مرد به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت، اما به‌دلیل شکستگی جمجمه به کما رفت و پس از دو ماه جان‌باخت. با مرگ جلال، تحقیقات وارد مرحله جنایی شد و ماموران از برادر جلال تحقیق کردند که او در تشریح ماجرا گفت: «مقابل مغازه برادرم ایستاده بودم که راننده پرایدی قصد پارک خودرویش را داشت و با موتوری تصادف کرد. صاحب موتور را نمی‌شناختم، اما به راننده اعتراض کردم که راننده و دو همراهش به سمت من حمله‌ور شدند. همین باعث درگیری ما شد. برادرم که داخل مغازه بود سروصدای درگیری را شنید و بیرون آمد، اما راننده پراید با میله ضربه‌ای به سر برادرم زد و گریخت.

با بررسی دوربین‌های مداربسته مالک پراید به نام ساسان شناسایی شد، اما او بعد از قتل به محل نامشخصی گریخته بود. پنج ماه از این درگیری خونین گذشته بود که رد ساسان در یکی از شهر‌های غربی کشور به دست آمد و ماموران او را دستگیر کردند. ساسان در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و مدعی شد قصد داشته خودش را چند روز بعد تسلیم کند. برادر او و دوستش هم به دلیل شرکت در نزاع مرگبار دستگیر شدند. با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و متهم در شعبه دهم دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفت.
 
در ابتدای جلسه دادگاه، پدر و مادر مقتول برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند. سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به ساسان از او خواست از خود دفاع کند که متهم پس از قرارگرفتن در جایگاه گفت: «من و برادرم کاشیکار هستیم و روز حادثه برای خرید کاشی به خیابان بنی‌هاشم رفته بودیم. می‌خواستیم از آنجا کاشی بخریم و سر کار برویم. در حال پارک خودرو بودم که ناخواسته با موتوری برخورد کردم. برادر مقتول که شاهد ماجرا بود با لحن بدی به من اعتراض کرد. بعد هم برادرش به سمتم آمد که از صندوق عقب ماشین میله‌ای که مربوط به کاشیکاری است بیرون آوردم و ضربه‌ای به سر جلال زدم. فکر نمی‌کردم این ضربه کشنده باشد.» در ادامه دو متهم دیگر در جایگاه قرار گرفته و منکر شرکت در درگیری مرگبار شدند و گفتند وقتی متوجه دعوا شدند سعی کردند با وساطت موضوع را حل کنند. پس از دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها