عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای شهر مطرح کرد:

تقابل درآمدزایی و فرهنگ‌سازی در ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر با رویکرد اقتصادی به ایستگاه‌های دوچرخه نگاه شود، طرح شکست‌خورده‌ای به نظر می‌رسد، اما از منظر فرهنگ‌سازی سود سرشاری را برای شهر و مدیریت شهری به همراه خواهد داشت، زیرا این اقدام باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۵۹۷۶

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمدرضا فلاح اظهار کرد: اگر ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در مکان‌هایی همچون ایستگاه‌های مترو، بی‌آرتی یا اماکن پرتردد و شلوغ همچون پارک‌ها و مجتمع‌های تجاری، راه‌اندازی شود، بسیار سودآور خواهد بود، در این راستا شهرداری می‌تواند مجری این طرح باشد یا ظرفیت‌های لازم را در اختیار پیمانکار بخش خصوصی قرار دهد، اما نباید توقع نداشته باشیم پیمانکار ماهیانه مبالغ سنگینی جهت اجاره به شهرداری بپردازد.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد اقتصادی به ایستگاه‌های دوچرخه نگاه شود، طرح شکست‌خورده‌ای به نظر می‌رسد، اما از منظر فرهنگ‌سازی سود سرشاری را برای شهر و مدیریت شهری به همراه خواهد داشت، زیرا این اقدام باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود و اگر هدف درآمدزایی از ایستگاه‌ها مطرح نباشد، از بهترین طرح‌های قابل اجرا است.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ دوچرخه‌سواری در سطح شهر، گفت: در جلسات کمیسیون شورای ششم پیگیر اجرای این طرح بوده‌ایم و تلاش بر این است که ایستگاه‌های دوچرخه‎ را در نزدیکی ایستگاه‌های مترو راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: در سال جاری شهرداری در نزدیکی مدارسی که مشتاق به اجرای این طرح بودند، ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری را تعبیه و مکان‌هایی را برای پارک دوچرخه ایجاد کرد که امیدواریم معاونت حمل‌ونقل نیز با جدیت این طرح را دنبال کند و بتوانیم در زمینه دوچرخه‌سواری اقدام اساسی انجام دهیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها