۵ رسانه ضدایرانی در روز‌های اغتشاشات چقدر خبر کذب گفتند؟

تروریسم رسانه‌ای؛ ۳۸هزار دروغ در ۴۶ روز

برای هر شهروند منصفی که اتفاقا دارد در همین جامعه نفس می‌کشد و زندگی می‌کند، دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه بدیهی‌تر از آن است که نیاز به گواهی داشته باشد، اما این رویه به‌واسطه دروغ‌پردازی آن‌ها از سمت کارفرمایان‌شان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۸۵۸۱۲

بررسی عملکرد پنج رسانه ضدایرانی و صفحات مجازی آن‌ها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در بازه زمانی ۲۳ شهریور تا ۹ آبان (۴۶ روز) بیش از ۳۸هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند. در این پیمایش صرفا عملکرد پنج رسانه شامل بی‌بی‌سی فارسی وابسته به دولت انگلیس، ایران‌اینترنشنال وابسته به دولت سعودی، صدای آمریکا و رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا و من‌وتو وابسته به جریان بهائیت بررسی شده است.
 
در این بررسی به نسبت حجم اخبار و تولیدات، بی‌بی‌سی بیشترین میزان اخبار خلاف واقع را داشته و ایران‌اینترنشنال و شبکه من‌وتو در رده‌های بعدی قرار دارند. در این پژوهش مصادیق اخبار خلاف‌واقع شامل: جعل خبر، تقطیع، تحریف، وارونه‌سازی، بزرگنمایی و کوچک‌نمایی بوده است. ضمنا اخباری که توسط این رسانه‌ها مورد سانسور خبری قرار گرفته نظیر تکذیبیه‌ها در مورد کشته‌های دروغین مورد بررسی قرار نگرفته است.
 
تروریسم رسانه‌ای؛ ۳۸هزار دروغ در ۴۶ روز
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها