کد خبر: ۱۳۸۵۵۲۰
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل
ناتوانی گروه‌های سیاسی در سرزمین‌های اشغالی برای ایجاد یک ائتلاف اکثریت، باعث شده در سال‌های اخیر تعداد رویداد‌های انتخاباتی به‌شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یابد و در این سال‌ها به‌طور میانگین انتخابات صهیونیست‌ها از هر چهار سال یکبار به هر دو سال و چهار ماه یک‌بار رسیده و با احتساب انتخاباتی که دیروز در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، ساکنان این منطقه در کمتر از چهار سال گذشته، پنج انتخابات برگزار کرده‌اند.

اما مشکلات بنیادین این رژیم باعث شده تا این دور باطل همچنان ادامه یابد و چشم‌انداز روشنی برای آینده وجود نداشته باشد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که دولت آینده نیز به سرنوشت دولت‌های قبلی دچار خواهد شد. در این بین آنچه از این انتخابات‌های پی‌در‌پی نصیب ساکنان مناطق اشغالی می‌شود، هزینه‌های سنگین برگزاری این رویداد سیاسی است.

در همین زمینه گزارشی که رئیس سندیکای صنایع رژیم‌صهیونیستی درباره زیان‌های مستقیم وارد شده در هر بار تکرار انتخابات ارائه کرده، جالب توجه است. به گزارش پایگاه عبری‌زبان روتر‌نت، رئیس سندیکای صنایع رژیم صهیونیستی اعلام کرد هزینه فقط اعلام یک روز تعطیل رسمی، نیم میلیارد شیکل است که صرفا زیان‌های مستقیم برگزاری انتخابات محسوب می‌شود. هر یک دلار ۳.۵۲ شیکل است که ۱۵میلیارد شیکل معادل چهار میلیارد و ۲۶۰میلیون دلار است.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در این گزارش، هر‌بار تعطیلی برای برگزاری انتخابات ۲.۵میلیارد شیکل زیان به همراه دارد که یک روز تعطیلی و زیان‌های اقتصادی ناشی از آن را شامل شده و باید حقوق دو برابری کسانی که در روز تعطیل کار می‌کنند را هم به آن افزود.
او تاکید کرد، پنج دور برگزاری انتخابات در اسرائیل ۱۵میلیارد شیکل برای این کشور هزینه داشته است و حالا تصور کنید با این مبلغ چه کار‌ها که نمی‌شود، انجام داد.
به اعتراف این مسئول کارفرمایی در رژیم صهیونیستی، با این مبلغ اسرائیل می‌توانست حقوق بازنشستگان را بهبود بخشیده و کار‌های زیاد دیگری انجام دهد، اما آن را به دردناک‌ترین شکل ممکن صرف کرده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها