امروزه صنعت هوایی کشور به قدری پیشرفت کرده است که اکنون بسیاری از شهرها دارای فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی هستند. در گذشته مردم برای سفرهای بین المللی باید به تهران سفر می‌کردند.
امروزه صنعت هوایی کشور به قدری پیشرفت کرده است که اکنون بسیاری از شهرها دارای فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی هستند. در گذشته مردم برای سفرهای بین المللی باید به تهران سفر می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۸۵۰۸۹

اما در حال حاضر بسیاری از شهرهای ایران فرودگاه بین المللی دارند. همین امر باعث شده که وضعیت حمل و نقل هوایی برای مردم آسان و بدون دغدغه بشود. سوالی که مطرح است این است که کدام شهرها در ایران فرودگاه بین المللی دارند؟ از این رو قصد داریم در این مطلب به بررسی فرودگاه‌های بین المللی ایران و مشخصات کامل آن‌ها بپردازیم. فراموش نکنید که برای سفر از طریق هر یک از این فرودگاه‌ها می‌توانید با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت خرید بلیط هواپیما را انجام دهید.

تهران

فرودگاه تهران (IKA) با نام فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران شناخته می‌شود. فرودگاه امام خمینی یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های بین المللی در ایران است که هیچ پرواز داخلی در این فرودگاه انجام نمی‌شود. شاید این سوال پیش بیاید که تهران چند فرودگاه دارد؟ باید بگوییم که تهران ۲ فرودگاه دارد: فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی و فرودگاه امام خمینی مخصوص پروازهای بین المللی هستند. فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران پروازهای مسافربری بدون توقف به ۴۱ مقصد در ۲۴ کشور دنیا دارد. به این معنا که اگر بلیط هواپیما خارجی خریداری کنید و ساکن تهران باشید، باید برای پرواز به این فرودگاه بروید.

لیست پروازهای خارجی از فرودگاه امام عبارتند از بمبئی، کراچی، دبی، دوحه، ایروان، کویت، بیروت، ازمیر، آنکارا، استانبول، بارسلون، بلگراد، میلان، وین، پاریس، فرانکفورت، لندن، هامبورگ، اوکراین، مسکو، ایروان، باکو، قزاقستان، چین، شانگهای، تایوان، تایلند، مالزی، لاهور و دهلی نو. لازم به ذکر است که این پروازها جزو خطوط هوایی مستقیم هستند.

آدرس فرودگاه امام خمینی: تهران، بزرگراه خلیج فارس، کیلومتر ۳۰، فرودگاه بین المللی امام خمینی

کدپستی: ١٨٣٨١۴٣٧۶٠

شماره تماس: ۵۱۰۰۱۱۱-021

 

تبریز

فرودگاه شهید مدنی تبریز (TBZ) با نام فرودگاه بین المللی تبریز شناخته می‌شود. این فرودگاه بین المللی پروازهای مسافربری بدون توقف به ۱۳ مقصد در ۲ کشور ترکیه و آذربایجان دارد. فرودگاه شهید مدنی تبریز همچنین دارای ۱۰ پرواز داخلی از تبریز نیز هست.

آدرس فرودگاه شهید مدنی: تبریز، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

کد پستی: ۵۱۸۹۶۱۳۱۳۱

شماره تماس: ۳۵۲۳۴۷۰۱-041

 

آبادان

آبادان به دلیل وجود پالایشگاه نفت و پتروشیمی، راهبردی بودن و هم‌مرزی با کشور عراق، از زمان جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه و ایران بوده ‌است. این شهر هم دارای فرودگاه و هم دارای بندر بوده که با بلیط هواپیما می توانید به این شهر سفرکنید.

کدام شهرها در ایران فرودگاه بین المللی دارند؟

 

آبادان دارای مکان‌های طبیعی و تاریخی زیادی برای گردش نیز هست. بهترین زمان سفر به این شهر بهمن و اسفند ماه است. از جمله مکان‌های دیدنی آبادان می‌توان به ساحل بسیار زیبای رودخانه‌های اروند، بهمنشیر، کلیسای آبادان، سینما نفت، مناطق بوارده و بریم و پالایشگاه نفت آبادان (پالایشگاه نفت آبادان یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های نفت جهان است)، دانشکده نفت آبادان و غیره اشاره کرد. فرودگاه آبادان در سال 1320 توسط شرکت نفت کشور تاسیس شده است.

اولین پرواز خارجی این فرودگاه در سال 1328 انجام گرفته. این فرودگاه از همان ابتدا یک فرودگاه بین المللی بود و از طریق آن پروازهای خارجی و داخلی بسیار زیادی انجام می‌گرفت. تا جایی که این فرودگاه، جایگزین و کمکی فرودگاه مهرآباد تهران برای پروازهای خارجی بود. به این معنی که اگر فرودگاه مهرآباد به هر دلیلی، مانند بدی آب و هوا و یا مشکلات فنی، قادر به پذیرش پروازی خارجی نبود، مسافران در این فرودگاه به زمین می‌نشستند. فرودگاه آبادان دومین فرودگاه بین المللی کشور به شمار می‌رود. فرودگاه بین المللی آبادان یک فرودگاه عمومی و باربری است که با مساحت ۳۵۴ هکتار در قسمت شرقی شهر آبادان و در ارتفاع 6 متر از سطح دریا قرار گرفته است. این فرودگاه از شرق و جنوب به شهر آبادان، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز عراق منتهی می‌شود.

آدرس فرودگاه آبادان: آبادان، فلکه فرودگاه، فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان

شماره تماس: 53366494-061

 

ارومیه

فرودگاه ارومیه (OMH)، به فرودگاه شهید باکری معروف است. فرودگاه شهید باکری ارومیه، جزو فرودگاهای بین الملی کوچک در ایران محسوب می‌شود. فرودگاه بین المللی ارومیه پروازهای مسافربری بدون توقف به ۳ مقصد در ترکیه دارد. در حال حاضر، فرودگاه شهید باکری ارومیه یک پرواز داخلی دارد.

آدرس فرودگاه شهید باکری: ارومیه، کیلومتر ۱۵ جاده سلماس، فرودگاه بین المللی ارومیه فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه

شماره تماس: ۳۲۷۷۷۷۶۶-044

 

اصفهان

یکی از مهم‌‌ترین فرودگاه‌های بین المللی ایران در شهر تاریخی-صنعتی اصفهان قرار گرفته است. فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، پروازهای مسافربری بدون توقف به ۲۱ مقصد در ۴ کشور ترکیه، امارات، قطر و دبی دارد. همچنین ۱۶ پرواز داخلی از اصفهان به سایر نقاط کشور انجام می‌شود. برخی از مسافران به دنبال آدرس این فرودگاه هستند و می‌خواهند بدانند که فرودگاه اصفهان کجاست؟

آدرس فرودگاه شهید بهشتی: استان اصفهان، اصفهان، بزرگراه شهرک صنعتی جی

کدپستی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: ۷۸۸۳۱-۸۱۶۴۱

شماره تماس: ۳۵۲۷۵۲۰۰-031

 

ساری


ساری مرکز استان مازندران و از شهرهای شمالی ایران است. این شهر تا ساحل دریای خرز 28 کیلومتر فاصله دارد. ساری از پر جمعیت‌ترین شهرهای شمالی است که در کوهپایه‌های البرز قرار دارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا 54 متر است که جزو کم ارتفاع‌ترین‌های شهرهای ایران قرار می‌گیرد.

کدام شهرها در ایران فرودگاه بین المللی دارند؟

آب و هوای ساری در تابستان مرطوب و خنک و در زمستان سرد و خشک است. از مراکز گردشگری این شهر می‌توان به تپه گل نشین، کهنه باغشاه، نوباغشاه، خانه رمدانی، عمارت کلبادی، آب انبار نو، پناهگاه حیات وحش دشت ناز، تالاب نیلوفر آبی حمیدآباد و غیره اشاره کرد. فرودگاه بین المللی ساری به دشت ناز ساری معروف است. زمان تاسیس فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری به سال 1326 بر می‌گردد. این فرودگاه در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر و در ارتفاع 11 متری از سطح دریا بنا شده است.

محل بنای این فرودگاه در نزدیکی منطقه‌ای به نام دشت ناز قرار دارد. دلیل نام‌گذاری آن نیز همین منطقه است. مالکیت این فرودگاه را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دارند و گرداننده آن شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور است. این فرودگاه خدمات خود را به استان مازندران و شهرهای اطراف ارائه می‌دهد. مساحت آن در حال حاضر 120 هکتار است. این فرودگاه دارای یک باند پرواز به طول 2648 و عرض 45 متر و جهت 34-16 است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۵۰۰ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام گرفته است که طی آن ۴۵۵ نفر مسافر و 35060 کیلوگرم بار جابه‌جا شدند.

آدرس فرودگاه دشت ناز: استان مازندران، جواد الائمه

شماره تماس: 01133719000

 

مشهد

فرودگاه مشهد (MHD)، معروف به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، سومین فرودگاه بزرگ کشور و یکی از فرودگاه‌های بین المللی ایران است. این فرودگاه پروازهای بدون توقفی به استانبول، کویت، دوحه، دبی، پنجاب و باکو دارد. در حال حاضر ۲۳ پرواز داخلی از مشهد به شهرهای ایران انجام می‌شود. فرودگاه مشهد امکانات و خدمات متنوعی را نیز به مسافران ارائه می‌دهد. برای خرید بلیط هواپیما مشهد می‌توانید به اپلیکیشن یا سایت https://safarmarket.com/ مراجعه کنید.

آدرس فرودگاه شهید هاشمی نژاد: مشهد بلوار فرودگاه، فرودگاه شهید هاشمی نژاد

شماره تماس: ۳۳۴۰۰۰۲۰-051

 

اهواز

فرودگاه اهواز (AWZ) با عنوان فرودگاه قاسم سلیمانی نیز شناخته می‌شود. فرودگاه بین المللی اهواز از فرودگاه‌های متوسط ایران به شمار می‌آید. فرودگاه اهواز پروازهای مسافربری بدون توقف به مقصد کویت دارد. همچنین در حال حاضر ۹ پرواز داخلی از اهواز به شهرهای ایران وجود دارند.

آدرس فرودگاه قاسم سلیمانی: اهواز، بلوار پاسداران، فرودگاه بین المللی اهواز

شماره تماس: ۳۴۴۳۴۶۰۴-061

 

شیراز

کدام شهرها در ایران فرودگاه بین المللی دارند؟
فرودگاه شیراز (SYZ) که با نام فرودگاه بین المللی شهید دستغیب نیز شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های بین المللی ایران است. پروازهای مسافربری این فرودگاه بدون توقفی به مقصدهای مسقط، دوحه، کویت و استانبول انجام می‌شود.

 در حال حاضر ۱۹ پرواز داخلی از شیراز به شهرهای ایران وجود دارد. همچنین از طریق سایت فرودگاه شیراز می‌توانید مسیرهای پروازی فرودگاه شیراز را ببینید و برای دانلود برنامه اطلاعات پرواز فرودگاه شیراز اقدام کنید..

آدرس فرودگاه شهید دستغیب: شیراز، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

شماره تماس: ۳۷۱۱۸۸۹۰-071

لار

فرودگاه لار (LRR) فرودگاهی بین‌المللی در استان فارس است. برخی از مردم تصور می‌کنند که آیا شهر لار فرودگاه دارد؟ در واقع باید گفت فرودگاه کوچک لار پروازهای بین‌المللی بدون توقفی به دوحه، دبی و کویت نیز دارد! اما باید بدانید پرواز دبی لار مورد توجه بیشتر مردم ایران قرار دارد. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی لار یک پرواز داخلی به تهران نیز دارد.

آدرس فرودگاه لار: استان فارس، شهر لارستان، فرودگاه لار

شماره تماس: ۵۲۲۶۸۶۰۳-071

 

بندرعباس

فرودگاه بین المللی بندرعباس (BND) به عنوان فرودگاهی متوسط در جنوب ایران به شمار می‌رود. فرودگاه بندرعباس پروازهای مسافربری بدون توقف به ۱۱ مقصد در امارات دارد. همچنین در حال حاضر ۱۰ پرواز داخلی از بندرعباس انجام می‌شود.

آدرس فرودگاه بندرعباس: بندرعباس، چهارراه پگاه

شماره تماس: ۳۳۶۱۱۰۲۰-071

 

کیش

فرودگاه کیش هم برای پروازهای داخلی و هم برای پروازهای بین‌المللی استفاده می‌شود و برای هرکدام از این پروازها، ترمینال‌های جداگانه‌ای ساخته شده است. این ترمینال‌ها از نظر زیبایی و تمیزی، واقعا جای تحسین دارند. پروازهای داخلی یک ترمینال مخصوص دارند که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب باز بوده و پذیرای مسافران هستند. پروازهای خارجی فرودگاه دو ترمینال مجزا دارند. ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی استفاده می‌شود. برای رزرو تور کیش می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

آدرس فرودگاه کیش: هرمزگان، جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی کیش

شماره تماس: ۴۴۴۴۳۲۰۰-۰۷۶ و ۴۴۴۴۳۳۰۰-۰۷۶

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها