در جلسه دادگاه انقلاب تشریح شد

اقدامات خطرناک لیدر‌های اغتشاشات

دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشگران اخیر در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۹۹۹
به گزارش جام‌جم آنلاین ، جلسه دیروز صبح یکی از جلسات رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر بود و روند رسیدگی به پرونده بقیه متهمان ادامه خواهد‌داشت.

در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهم محمد ــ ق گفت: متهم توسط یک دستگاه پیکان سفید رنگ با حمله به ماموران موتورسوار انتظامی که برای حفظ امنیت در حال اجرای ماموریت خود بودند، ضمن زیر گرفتن آن‌ها باعث شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن تعدادی از افسران انتظامی شد.

در ادامه جلسه پدر شهید وحید کرم‌پور حسنوند در جایگاه قرار گرفت و خطاب به متهم گفت: به چه دلیل پسر من را کشتی؟ پول گرفتی؟ چه کسی تو را وادار به انجام این کار کرد؟ اشد مجازات برای این فرد را خواستارم.

فرمانده افسران حادثه مذکور که خود نیز از ناحیه پای راست مجروح شده است، با حضور در جایگاه گفت: ۳۰شهریور بود که ماموریتی از سوی سلسله مراتب به ما برای حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ابلاغ شد. ماموریت خود را انجام دادیم ساعت حوالی ۱۲‌بامداد بود که قصد بازگشت به مقر خود را داشتیم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم، برگشتم به سمت عقب که ببینم چه اتفاقی افتاده که ناگهان توسط یک خودرو زیر گرفته شدم. روی زمین افتاده بودیم شهید کرم‌پور نفس نفس می‌زد، خواستم به سمتش بروم که دیدم پای راستم دچار آسیب جدی شده است. وی از ریاست دادگاه درخواست اعمال اشد مجازات را برای متهم خواستار شد.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. پس از اخذ دفاعیات متهم، قاضی اعلام کرد، دادگاه پس از تنفس در نوبت عصر برگزار می‌شود.

در جلسه عصر چه گذشت؟

در جلسه عصر دادگاه به اتهامات، سامان- ص، محمد -ب معروف به ممد آلفا، ابوالفضل -م و سعید -ش رسیدگی شد. سامان- ص در دفاع از خود گفت: در حوزه گرافیک کار می‌کنم. سلاح را دوستم به من قرض داده بود. الان هم نمی‌دانم کجاست، چون آن را از پنجره به بیرون پرت کردم.

محمد-‌ب در ادامه در جایگاه قرار گرفت و گفت: من نمی‌دانستم که پشت این قضایا، این مسائل قرار دارد. من به دلیل استوری که دوستم در اینستاگرام گذاشته بود به خیابان آمدم و هیچ چیزی از سیاست سر درنمی‌آورم. وی درباره دلیل فیلمبرداری از حمله به مدافع امنیت گفت: می‌خواستم به بچه‌ها نشان دهم، من جوگیر شدم و آن کار‌ها را انجام دادم. تقاضای عفو و بخشش دارم، من جوزده شدم و آن کار‌ها را انجام دادم.

ابوالفضل‌-م متهم دیگری بود که دیروز عصر از خود دفاع کرد و گفت: آن روز مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و به دلیل بدحالی در جوی آب افتاده بودم که ماموران انتظامی من را دستگیر کردند.
آخرین متهمی که دیروز محاکمه شد، سعید-ش بود که او نیز از خود دفاع کرد.
روز دوشنبه جلسه بعدی دادگاه برگزار می‌شود.

اتهامات اغتشاشگران خطرناک

براساس کیفرخواست صادرشده از دادسرا و اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، اتهامات اغتشاشگرانی که پرونده‌شان به دادگاه انقلاب ارسال شده و در این مرحله محاکمه می‌شوند به این شرح است:

محمد- ق متهم به افسادفی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که اقدام وی منجر به شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح‌شدن پنج مامور پلیس شد.

سامان -ص متهم به محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک سه تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور.

محمد- ب متهم به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش‌کشیدن فرمانداری و حمله به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح‌شدن وی.

ابوالفضل- م متهم به مقابله با حکومت اسلامی از طریق ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور.

محسن- ر متهم به محاربه از طریق مشارکت در ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت عمومی، اجتماعی و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، ساخت اقلام انفجاری از نوع کوکتل مولوتوف برای مقاصد ضد امنیتی و سنگ‌پرانی به سوی عوامل انتظامی.

سعید- ش متهم به افسادفی‌الارض از طریق تحریک و تشویق گسترده مردم به ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و اخلال شدید در نظم.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها