معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به تولید ۲۵ هزار و ۶۵۵ گیگاوات ساعت برق در هفت ماه گذشته، گفت: پیک بار مهرماه ۱۴۰۱ نسبت به مهرماه سال قبل، ۴.۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۳۸۴۶۲۱

خوزستان - جام جم آنلاین : به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: ۲۵ هزار و ۶۵۵ گیگاوات ساعت برق در ۷ ماه گذشته در خوزستان تولید شده که از این مقدار ۳۰.۵ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۸ درصد نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۵ درصد به وسیله نیروگاه‌های تولید پراکنده، تولید و به شبکه تحویل شده است.


وی افزود: از ۱۷ هزار و ۴۵۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و گازی خوزستان، ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.


معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک مهر ماه ۱۴۰۱ به میزان ۷۵ هزار و ۲۹۵ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار مهر ماه سال قبل ۴.۲ درصد افزایش داشته است.


بلادی موسوی گفت: انرژی مصرفی در هفت ماهه سال جاری برابر۳۱ هزار و ۳۹۶ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۲ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.


وی با تشکر از مشترکین برای همکاری در مدیریت مصرف برق، اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین در تمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، مدیریت مصرف برق ضروری است.


بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با سیزده هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها