رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرومحرکه استان کرمانشاه؛

کرمانشاه می‌تواند پایلوتی برای واردات خودرو باشد؟

مدیر امور آب کرمانشاه:

فعلا خبری از فرونشست در “ماهیدشت” نیست، اما خطر وجود دارد

سیامک سلیمانی ، با اشاره به وجود چهار محدوده مطالعاتی در شهرستان کرمانشاه شامل ماهیدشت، میان دربند، درود فراوان و بیلوار، اظهار کرد: متاسفانه همه این محدوده‌های مطالعاتی در شرایط نامناسبی از نظر کسری مخازن زیرزمینی قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۶۴

جام جم آنلاین؛ مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه هر چهار محدوده مطالعاتی که در کرمانشاه داریم ممنوعه است، گفت: دشت ماهیدشت در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارد.

وی معتقد است، کم بارشی‌ چند سال اخیر از یک سو و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی این دشت‌ها از سوی دیگر، باعث شده که تمامی این دشت‌ها در شرایط ممنوعه قرار داشته باشند و در این بین ماهیدشت نسبت به سایر مناطق وضعیت بدتری دارد و ممنوعه بحرانی است.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود شرایط نامناسب این دشت‌ها خوشبختانه هنوز آثار فرونشست در آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته ماهیدشت به دلیل کسری قابل توجه مخازن آب زیرزمینی در معرض خطر قرار دارد.

سلیمانی با بیان اینکه دشت ماهیدشت به دلیل شرایط بدتری که دارد پایلوت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌ها بوده، تاکید کرد: با وجود اقداماتی که صورت گرفته آنطور که باید شاهد بهبود وضعیت این دشت نبودیم، زیرا کسری قابل توجه مخازن آب زیرزمینی طی چندین سال ایجاد شده و بهبود آن زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: البته در حال حاضر به دلیل افت قابل توجه سطح آب‌های زیرزمینی در ماهیدشت و اینکه باید برای دسترسی به آب چاه‌ها را بسیار عمیق حفر کرد، در این منطقه چاه غیرمجاز چندانی نداریم.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه عمده تمرکز کنونی چاه‌های غیرمجاز شهرستان کرمانشاه را مربوط به دو محدوده بیلوار و میان دربند دانست و اظهار کرد: چنانچه این رویه ادامه داشته باشد، این دو دشت نیز به سرنوشتی  مانند دشت ماهیدشت دچار خواهند شد.

سلیمانی از تمرکز برخورد با چاه‌های غیرمجاز در دو دشت بیلوار و میان دربند خبر داد و گفت: البته تامین مالی مهمترین نیاز برای برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز این منطقه است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها