مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در "اولین جشنواره علمی_آموزشی یادگیری مسئله محور":

دوره ابتدائی، دوره شکلگیری آینده دانش‌آموزان است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل های فرهنگیان گفت: نظام سلطه رسانه ای غرب درصدد کوچک جلوه دادن توفیقات و بزرگ جلوه دادن نقائص کوچک ماست و جهاد تبیین راه حل مناسب در مقابل این هجمه است.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۱۷

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: سیدبابک هاشمی نکو در جلسه گروه مشاوران و تشکل های فرهنگیان تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود از سال ها پیش خطرات تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم را متذکر شده بودند و اگر این تذکر ایشان از سوی دستگاه های فرهنگی وقت جدی تلقی می شد امروز شاهد برخی مشکلات فرهنگی نبودیم.

وی بر نقش مدیران، مربیان و معلمان مدارس در تربیت نسل جدید اشاره و بر ضرورت حضور افراد متخصص، جوان، هنرمند و انقلابی در بحث تربیت تاکید کرد.

هاشمی نکو با اشاره به سند تحول بر اساس تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، تلاش مدرسه محور برای اجرای هر چه بهتر این سند را خواستار شد.

وی گفت: در مواجهه با دانش آموزان و انتقادات و خواسته های آنها، پاسخگویی درست و صحیح و آگاه کردن آنها بهترین راه حل است و در این راستا، معلمان و مربیان باید دانش خود را به روز کنند.

مشاور وزیر همچنین با اشاره به اینکه هدف رتبه بندی، ارتقای کلاس، معلم و دانش آموزان است، گفت: با برنامه ریزی هایی که در دولت سیزدهم صورت گرفته و در حال انجام است شاهد افزایش کیفیت در دستگاه تعلیم و تربیت خواهیم بود.

مشورت جمعی، راهنمای عمل حرکت های جهادی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: کار فرهنگی و تربیتی نیاز به اقدامات جهادی با راهنمای مشورت جمعی دارد.

علیرضا صیادی افزود: کار فرهنگی و تربیتی نیاز به اقدامات جهادی دارد و روش کار ما مشورت گرفتن از افراد باتجربه، نیروهای انقلابی و مدیران مدارس نواحی و مناطق است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس لازم است در تعامل تنگاتنگ با روسا و مدیران نواحی و مناطق خود باشند، افزود: انتظار داریم  نمایندگان معلمان ضعف و نقایض مناطق خود را با ما در میان بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهمیت گروه های مشاور در این نهاد اشاره کرده و گفت: این گروه با افق دید عمیق باید به مسائل ورود کنند و کارساز باشند.

صیادی بر لزوم دقت و همت بیشتر برای جلوگیری از بروز مشکلات مالی در ادارات و مدارس تاکید کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا امکان سواستفاده نباشد.

وی همچنین بر رسیدگی به امور رفاهی معلمان، اجرای برنامه های اقناعی دانش آموزی و همکاری های درون و برون سازمانی تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها