«جام‌جم» از تغییر مدیریت باشگاه استقلال گزارش می‌دهد

جزئیات یک برکناری‌شبانه

پیش از رسیدن عقرب به ساعت۲۰ شنبه شب، تماسی از وزارت ورزش برقرار شد که مصطفی آجرلو وقتی از آن مطلع شد، گفت: «تماس اخراج من است.»
کد خبر: ۱۳۸۳۵۶۷
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
صبح شنبه، او فارغ از تمام حاشیه‌ها و شایعات، به رتق و فتق امور استقلال مشغول بود. جلسه پشت جلسه و دیدار با اعضای هیات مدیره و معاونان باشگاه. حجت کریمی، عضو هیات مدیره که این‌ها را دید، ظهر شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «شایعات درباره برکناری آجرلو صحت ندارد. با ایشان جلسه داشتیم. به کارشان مشغول هستند.»

بنابراین تا ظهر آن روز، نه آجرلو، نه کریمی و نه دیگر اعضای هیات مدیره استقلال از هیچ چیز خبر نداشتند. حالا به حوالی ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه می‌رسیم. یکی از مسئولان استقلال برای ما این طور روایت می‌کند: «یکی دو دقیقه زودتر یا دیرتر با هر چهار عضو هیات مدیره تماس گرفتند که بیایید. از دفتر آقای پولادگر بود.
 
حتی یکی از اعضای هیات مدیره می‌گفت در باشگاه است. مجبور شد تمرینش را نیمه‌کاره رها کند.»
پرویز مظلومی، حجت کریمی، محمد مومنی و افضلی بی‌آن که مکثی کنند، خود را به خیابان سئول رساندند تا جلسه شبانه خود را با معاون وزیر ورزش برگزار کنند. یکی از اعضا دیروز به جام‌جم گفت: «کاملا بی‌خبر و ناگهانی شد. ما هم تازه همان موقع فهمیدیم چه خبر است.»

جلسه آغاز و صورتجلسه تنظیم می‌شود؛ برکناری مصطفی آجرلو از مدیریت باشگاه استقلال. سه عضو آن را امضا می‌کنند. پرویز مظلومی، کریمی و افضلی، اما عضو چهارم سرباز می‌زند، یعنی محمد مومنی: «بنده امضا نمی‌کنم. به آقای آجرلو اعتقاد دارم و ایشان را مدیری قابل می‌دانم. ما سال گذشته قهرمان شدیم و امسال هم مدعی قهرمانی هستیم. ایشان تمام فکر و ذکرش حل مشکلات بوده و گام‌های مهمی برداشته؛ بنابراین من امضا نمی‌کنم.»

سه امضا برای اخراج آجرلو کافی است. سریعا اعلام می‌شود و علی فتح‌ا... زاده را به عنوان مدیر جدید برمی‌گزینند؛ کسی که از هفته‌ها قبل مذاکراتی پنهانی با حمید سجادی وزیر ورزش و پولادگر معاونش داشت.
یکی از مسئولان باشگاه استقلال با آجرلو تماس می‌گیرد که برکنار شدید. حال او را با این جمله توصیف می‌کنند؛ «شوکه شده بود.» درست مثل ساپینتو، سرمربی استقلال که در اولین واکنش گفت: «از برکناری آجرلو شوکه‌ام.»

سردار گویا می‌گوید «خیریتی هم در کار بوده»

حالا چرا؟ استقلال در فصل جاری ۵ درصد و نهایتا ۱۰درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده است. ساپینتو از باشگاه طلب دارد و شاید ظرف هفته‌های آینده ناگهان همه چیز به هم بریزد و این جمله تیتر رسانه‌ها شود؛ «بازیکنان استقلال: ما پول می‌خواهیم» و شاید تمرینات تیم هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

آجرلو می‌دانست خیریت این جدایی به دلیل مشکلات مالی باشگاه بوده است. آن‌ها در این مدت مجبور شدند بدهی زیادی را پرداخت کنند. حالا فتح‌ا... زاده خوب می‌داند باید خود را برای یک موج ویرانگر آماده کند. او در جلسه شنبه شب حرف زیادی نزد و تنها گفت تضمین می‌کند نهایت تلاش خود را برای موفقیت استقلال به کار گیرد، اما تاکید داشت برای موفقیت نیاز به حمایت دارد و همه باید پشت و باشگاه باشند.

مومنی هم می‌رود

دو استعفا یا برکناری دیگر در استقلال در راه است. قطعا مصطفی آجرلو دیگر به عنوان عضو هیات مدیره در باشگاه کارش را ادامه نمی‌دهد. محمد مومنی هم به دلیل مخالفت با برکناری سردار، گزینه بعدی خواهد بود؛ بنابراین دو جای خالی در هیات مدیره به وجود می‌آید. یکی را علی فتح‌ا... زاده پر خواهد کرد و دیگری را شاید یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال.

فتح‌ا... زاده: استقلال ۱۵۰میلیارد بدهکار است

علی فتح‌ا... زاده مدیرعامل جدید استقلال دیروز اولین گفت‌و‌گوی خود را با خبرنگاران انجام داد. خلاصه‌ای از حرف‌های او را در زیر می‌خوانید؛

من هم مثل شما هستم، انقدر این کار ضرب‌الاجلی انجام شد که نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. اجازه دهید من به باشگاه بروم و بعد قرار می‌گذاریم و در خدمت همه هستیم. می‌خواهم از آجورلو تشکر کنم که در این چندمدت زحمت کشیده است.

دیدم در بعضی رسانه‌ها گفتند علت برکناری آجرلو اختلاس بوده، اینها گناه است. آجورلو آدمی شرافتمند و دست پاک است و این وصله‌ها به ایشان نمی‌چسبد. این حرف‌ها که راجع به آجورلو زدند گناه است، توبه کنید. او زحمت کشیده است. این‌ها احتمالا از لحاظ مدیریتی با هم هم‌سلیقه نبودند و جدا شدند؛ همانطور که من بار‌ها آمدم و گفتند مرا نمی‌خواهند و من رفتم خانه.

در کار دولتی و اینچنینی کسی نمی‌تواند بگوید من چقدر هستم. بالاخره کار است و امروز می‌گویند بیا و فردا می‌گویند برو. شما دیدید هروقت گفتند بیا اطاعت امر کردم.

من صبح رسیدم گفتند آقای استراماچونی ۶۰میلیارد، یک بازیکن داریم ۳۰میلیارد و بیشتر از ۱۵۰میلیارد بدهی داریم. واقعا کار کردن سخت است. سخت‌ترین دوره حضورم در استقلال را تجربه خواهم کرد.

فعلا مهمترین چیز این است که از مربی‌ام و تیمم حمایت کنم و دغدغه آن‌ها را کم کنم و پول‌شان را بدهیم. هواداران هم برای قهرمانی کمک کنند.

تیم ما یک‌سری بچه‌هایی هستند که همیشه کمک کردند و یک‌سری افراد جدید هم با ایده‌های جدید هم هستند. شرایط فرق کرده و ما الان تکنولوژی داریم. احتمالا تغییرات در معاونت هم خواهیم داشت.

من بازنشسته‌ام؟ الان در لیگ‌مان چندین مدیر بازنشسته داریم، ولی به شما اطمینان می‌دهم که من بازنشسته نیستم. الان بیمه پرداخت می‌کنم. من مطبوعاتی بودم، سختی‌کار داشتیم و من نمی‌خواهم از این مورد استفاده کنم. یک چیزی هم به آن‌هایی که خیلی دل‌شان را صابون زدند بگویم؛ بنده هم بازنشسته نیستم، هم جانبازی دارم و هم ایثارگری دارم و چندجانبه می‌توانم کار کنم.

آقای دکتر سجادی به من گفتند که حمایت می‌کنند و من هم آمدم. بنده سرباز استقلالم. ۹۵‌درصد تیم‌های لیگ ایران تابحال به من پیشنهاد مدیریت دادند و من هیچوقت نرفتم. من استقلالی هستم و فقط می‌خواهم در استقلال خدمت کنم مگر این‌که بخش خصوصی آنقدر پیشرفت کند که خودم یک روز تیمی داشته باشم. من تار و پودم برای استقلال است و می‌خواهم برای خودش خرج کنم.

مطمئن باشید من آدمی نیستم که دو سال بایستم و جام نگیریم. من یک چاشنی دارم که همیشه روشن است و تا کبریت می‌زنم منفجر می‌شود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها