«توپ» دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ بین آرژانتین و انگلیس که گل مشهور «دست خدا» در آن دیدار به ثمر رسید، در حراجی در لندن به قیمت ۳.۳ میلیون دلار به فروش گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۴۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، توپ دیدار خاطره‌انگیز میان آرژانتین و انگلیس که با گل به‌یادماندنی و نمادین «دیگو آرماندو مارادونا» فوق ستاره فقید آلبی سلسته همراه شد، در حال حاضر در اختیار «علی بن‌ ناصر» داور تونسی آن دیدار است؛ دیداری که در ورزشگاه آزتکا مکزیک برگزار شد.

مارادونا در آن دیدار و به فاصله پنج دقیقه در نیمه دوم، دو گل به ثمر رساند و هر دو گل بلافاصله در تاریخ فوتبال حک شد. او گل اول را که به «دست خدا» شهرت پیدا کرد، با دست چپ به قعر دروازه پیتر شیلتون، گلر تیم ملی انگلیس فرستاد؛ گلی که در تناقض آشکار با قوانین زده شد و از چشم «بن‌ ناصر» دور ماند.

مارادونا بعدها این گل را به عنوان گلی که «تا حدودی با دست خدا» به ثمر رسید، توصیف کرد و از همان لحظه لقبی ابدی برای آن انتخاب کرد.

ستاره فقید تیم ملی آرژانتین، چهار دقیقه بعد با خلق لحظه‌ای نمادین، «گل قرن» را به ثمر رساند؛ گلی که او به تنهایی و با گذر از یک دوجین بازیکن انگلیسی وارد دروازه سه‌شیرها کرد.

آرژانتین در آن بازی دو بر یک پیروز شد و در نهایت مارادونا جام قهرمانی را هم بالای سر برد.

بن‌ناصر آن توپ را که امضای سایر داوران آن بازی روی آن نقش بسته بود، به عنوان یادگاری برای خود نگه داشت و حالا درباره این توپ گفته است: این توپ، بخشی از تاریخ بین‌المللی فوتبال است و حالا زمان مناسبی است که آن را با جهان به اشتراک بگذارم.

این توپ در ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) در حراجی «گارهام باد» در لندن به حراج گذاشته خواهد شد و قیمتی بین ۲.۷ تا ۳.۳ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

مارادونا، در نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشت و جهان فوتبال را در شوک فرو برد.

پیراهنی که وی در بازی آرژانتین مقابل انگلیس به تن کرده بود، در ماه مه در یک حراجی آنلاین به قیمت ۹.۳ میلیون دلار فروخته شد.

تا پیش از فروش پیراهنی که «مایکل جردن» در جریان دیدار مشهور «آخرین رقص» در فینال رقابت‌های NBA سال ۱۹۹۸ به تن داشت، این رقم رکورددار بالاترین پیراهن فروخته شده یک ستاره ورزشی بود. لباس جردن به قیمت ۱۰.۱ میلیون دلار به فروش رفت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها