استاندار سیستان و‌ بلوچستان از افزایش ۷۶درصدی شرکت‌های دانش بنیان در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۵۴

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان، حسین مدرس خیابانی در هفتمین جلسه کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان اظهار داشت: بر اساس شاخص هایی چون تعداد شرکت های دانش بنیان، میزان فضای خانه های خلاق، اشتغال در شرکت های دانش بنیان، تعداد محصولات فناور محور، تجاری سازی و استفاده از روش های نوین و پشتیبانی علمی از واحدهای تولیدی مراکز رشد استان ارزیابی شدند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طبق ارزیابی های وزارت علوم این استان رتبه دوم ایجاد خانه های خلاق را به خود اختصاص داده است. از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون 31 درصد به فضای پارک به میزان 13 هزار متر مربع افزوده شده که موجب افزایش 50 درصدی تجاری سازی شرکت های دانش بنیان شده است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 76 شرکت دانش بنیان و 8 خانه خلاق در استان به وجود آمده که باعث شده تا 430 نفر به شاغلین این حوزه افزوده شود.

 

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 750 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های استارتاپی اعطا شد که موجب شد تا شاهد رشد 2 برابری نسبت به گذشته باشیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ساخت 67 محصول صنعتی در استان و فروش 2 برابری واحدهای فناور محور به میزان 850 میلیارد ریال و صادرات 50 میلیارد ریال محصولات فناور محور با افزایش 150 درصد نسبت به سال قبل از جمله اقدامات انجام شده در حوزه اقدامات اقتصاد دانش بنیان است. 60 هسته نوآوری نیز ایجاد و دوره های آموزشی برای بیش از 8 هزار نفر برگزار شده است.

 

وی عنوان کرد: مراکز فناوری و رشد در شهرهای زابل، سراوان، ایرانشهر، چابهار شکل گرفته و مراکز زهک، تفتان، هیرمند و دشتیاری نیز در حال تکمیل است.

 

مدرس خیابانی اظهارداشت: درگاه فروش اینترنتی محصولات استان و برند "s&b" ایجاد شد که تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند. فاز اول کارخانه نوآوری زاهدان به متراژ 8 هزار مترمربع در شهریور 1400 شکل گرفت و فازدوم به متراژ 5 هزار مترمربع شروع به فعالیت کرد.

 

وی افزود: بخش جدیدکارگاهی درمحل پارک علم وفناوری به مساحت 5 هزار مترمربع نیز ایجاد شد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نمایشگاه شرکت های دانش بنیان،فناور و خلاق با هدف ارائه محصولات فناورانه شرکت های مستقر در پارک و سایر دستگاه های اجرایی و در راستای توسعه بازار محصولات در بازار پاکستان و افغانستان با حضور بیش از 195 شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها