مصرف فراتر از الگوی آب شرب به 81 میلیارد لیتر رسید
ضربه مهلک بدمصرف‌ها به منابع آب تهران

مصرف فراتر از الگوی آب شرب به 81 میلیارد لیتر رسید

مشترکان بد مصرف آب درکلان شهر تهران بعد از اخطار روزهای گذشته شرکت آب و فاضلاب از امروز اگر در رفتارهای مصرفی خود تغییری ندهند باید شاهد قطع آب باشند.
کد خبر: ۱۳۸۲۶۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها و پیش‌بینی پاییزی خشک برای امسال مسئله تأمین آب و چگونگی مصرف آن را به دغدغه‌ای جدی بدل کرده است.

طبق گزارش اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران، میزان مصرف آب در تهران در نخستین روزهای پاییز تفاوت چندانی با روزهای گرم تابستان نداشته است.

میزان مصرف آب در روز یکم مهرماه معادل سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون لیتر بوده و در باقی روزهای هفته اول مهرماه نیز تغییری نداشته است.

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی استان تهران، میزان بارش‌های استان تهران در مقایسه با متوسط بلندمدت با کاهش ۲۶درصدی همراه بوده است.

اکنون میزان ورودی آب به مخازن سدهای پنج‌گانه تهران با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال آبی گذشته روبرو است و در آستانه فصل پاییز و شروع سال آبی جدید با ۴۱۱ میلیون مترمکعب ذخیره آبی و کسری ۸۹ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته وارد سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شده‌ایم.

در این شرایط مشترکان بد مصرف آنهایی که بدون توجه به اخطارهای داده شده همچنان نسبت به پرکردن استخرهای خود با آب شرب و تضییع حقوق دیگران ادامه می‌دهند بر مشکلات تأمین آب موردنیاز دامن می‌زنند.

الگوی مصرف آب در تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه است و مشترکانی که ماهانه تا دوبرابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که ماهانه بیش از دوبرابر الگوی مصرف؛ یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بد مصرف» محسوب می‌شوند.

«بد مصرف‌ ها» معادل ۳۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۷۸ مترمکعب آب را در نیمه نخست امسال مصرف کرده‌اند.

در شرایطی که تهران با کمبود جدی منابع آبی و کاهش محسوس بارش‌ها روبرو است، عدالت حکم می‌کند که شهروندان، مسئولیت اخلاقی خود را در مدیریت مصرف آب در نظر داشته باشند تا دسترسی همه شهروندان به آب شرب بهداشتی که با کمبود همراه است پایدار بماند.

در چنین شرایطی در کنار همه اقدام‌های فنی و مهندسی برای تأمین آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تنها مشارکت همدلانه شهروندان و رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف است که تداوم تأمین پایدار آب شرب پایتخت را تضمین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها