نگرانی دموکرات‌ها از کاهش حمایت سیاهپوستان

دموکرات‌ها که در انتخابات‌های گذشته همواره روی رای سیاهپوستان حساب کرده‌اند، این روزها در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره با نگرانی‌های زیادی در این زمینه روبه‌رو هستند؛ چرا که عملکرد جو بایدن در دو سال گذشته، ناخرسندی سیاهپوستان را به دنبال داشته‌است.
کد خبر: ۱۳۸۲۵۱۱
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل
تنش‌های نژادی در آمریکا طی چهار سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به اوج رسیده‌بود و یکی از وعده‌هایی که بایدن داده‌بود، کاهش تبعیض نژادی در این کشور بود. بایدن پس از ورود به کاخ‌سفید در ماه‌های ابتدایی فعالیت خود فرمانی اجرایی برای کاهش تبعیض نژادی صادر کرد و موضعگیری‌هایی نیز در این زمینه داشت، اما هیچ‌یک از این اقدامات تاثیری بر نژادپرستی موجود در آمریکا نداشت.

تا جایی که مدتی قبل تارنمای پولیتیکو گزارش داد، دست‌کم ۲۱نفر از کارکنان سیاهپوست، از سال گذشته تاکنون کاخ‌سفید را ترک کرده یا قصد ترک آن را دارند و افراد باقی مانده نیز به دلیل فضای کاری و فقدان حمایت از سوی مقامات ارشد و شانس اندک ارتقا، احساس ناامیدی می‌کنند. این خروج کارکنان سیاهپوست آن قدر علنی بود که به گفته یک مقام کنونی و یک مقام سابق کاخ‌سفید، برخی مشاوران سیاهپوست از واژه «بلکزیت» برای توصیف آن استفاده می‌کنند.

این در حالی بود که رای‌دهندگان سیاهپوست، ۲۲درصد رای‌دهندگان به بایدن را در نوامبر ۲۰۲۰ تشکیل می‌دادند و بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند کارمندان سیاهپوست نه تنها برای خدمت در پست‌های ارشد، میانی و پایین‌تر کاخ‌سفید استخدام شوند، بلکه در تصمیم‌گیری‌های مهم سیاست‌گذاری و پرسنلی نیز مورد توجه قرار گیرند و فرصت‌هایی برای پیشرفت داشته‌باشند. به نظر می‌رسد تحقق نیافتن این مسأله در کنار بی‌توجهی بایدن به وعده‌های خود در زمینه کاهش تبعیض‌نژادی، باعث سرخوردگی سیاهپوستان آمریکایی شده و اکنون آن‌طور که شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده، دموکرات‌ها نگران کاهش آرای سیاهپوستان در انتخابات میاندوره‌ای کنگره هستند که حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها