یادداشت/شهربانو بهروزیان-کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر؛

نقش عدم بلوغ شخصیتی  در ازدواج

کارشناس ارشد مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر؛

روش های کنترل خشم همسران

خشم یکی از جنبه های عادی زندگی است، هر کس گاهی دچار خشم می شود. خشم واکنشی غریزی است که اساساً به عنوان تهدید و علایق حیاتی بروز می کند. آنگاه که خشم از کنترل خارج شود، به یک حس مخرب و ویرانگر تبدیل می شود که مشکلات متعددی را در محیط اطراف و روابط با سایر اشخاص به وجود می آورد
کد خبر: ۱۳۸۲۳۴۱
نویسنده شهربانو بهروزیان

روش های کنترل خشم همسر

خشم یکی از جنبه های عادی زندگی است، هر کس گاهی دچار خشم می شود. خشم واکنشی غریزی است که اساساً به عنوان تهدید و علایق حیاتی بروز می کند. آنگاه که خشم از کنترل خارج شود، به یک حس مخرب و ویرانگر تبدیل می شود که مشکلات متعددی را در محیط اطراف و روابط با سایر اشخاص به وجود می آورد.

علل پرخاشگری همسران نسبت به هم

عدم شناخت کافی نسبت به خلق و خو و ویژگی های همسر، که متاسفانه عدم آگاهی از تفاوت های جنسیتی نیز باعث دامن زدن به این مسئله می شود. عدم مهارت در فن گفت و گو و ایجاد ارتباط موفق، عدم آگاهی از روش های صحیح برخورد با مسایل متفرقه و روز مره ای که شاید بسیار تکرار شود این مسایل زمینه ساز ناراحتی و رفتارهای پرخاشگرانه می شود مثلاً سکوت همسر، دیر آمدن شوهر به منزل، کمک نکردن مرد در امور خانه، عدم تعادل در برقراری ارتباط همسران با خانواده و ...

بهترین زمان درمان خشم

از یاد نبرید که بهترین درمان خشم مخرب، مواقعی است که این نیروی عظیم در وجود شما خفته باشد یعنی در درونتان احساس عصبانیت یا ناراحتی یا خشمگین شدن نداشته باشید، بلکه آرام و رها باشید.

روش های کنترل خشم همسر

سعی کنید با شناخت و آگاهی بیشتر و دقیق تر از روحیات، احساس ها، ویژگی ها، توانایی ها، عدم توانایی ها، مهارت ها، نقاط مثبت و منفی همسر خود بزرگترین گام را به سوی روابطی بهتر و صمیمانه تر بردارید، در این صورت اکسیر توانایی های خود را که شما را مبدل به کیمیا گری قابل در روابط با همسرتان می سازد به کار گرفته و از آن استفاده نموده اید.

زن و شوهر علاوه بر آن که از دو خانواده با فرهنگ و تربیت متفاوت هستند، از دو جنس متفاوت نیز می باشند که هرچه آگاهی شما نسبت به این موضوع و این تفاوت ها بیشتر باشد، زمینه بسیاری از ناراحتی ها از بین می رود.

بهترین و صحیح ترین راه واکسینه شدن در برابر خشم

خشم و عصبانیت را در وجود خود، به عنوان یک احساس طبیعی بپذیرید. برای مهار کامل تر خشم باید بیشترین زحمت را روی باورها، اعتقادات، افکار و عادات رفتاری و از همه مهمتر در کنترل نفس انجام داد.

تقویت دید توحیدی و اعتقاد به حضور همیشگی خدا و ایمان به روز معاد در شکل گیری افکار و اثر آن بر گفتار و کردار آدمی نقش بسزایی دارد.

کمک یک مشاور متخصص و مجرب نیز می تواند به طی شدن این مسیر سرعت بخشد. کلید نهایی هر موفقیت بزرگ که بدون آن هیچ قفلی باز نمی شود، تمرین و تکرار و تمرین و تکرار است.

یکدیگر را یاری کنیم

همسران نقش موثری در سازندگی یکدیگر دارند و زندگی آنان به هم پیوند خورده است. بنابر این برای برطرف شدن مشکلات اخلاقی طرف مقابل به یکدیگر کمک کنید.

تکریم شخصیت همسر

برای برطرف کردن اخلاق بد همسر از تحقیر او باید پرهیز کرد ما می توانیم از طریق ارزش گذاری به رفتارهای مثبت و شخصیت او زمینه های تغییر را فراهم نموده باید همسرمان را آن طور که هست بپذیریم و با تکریم شخصیت او زمینه های رشد او را فراهم سازیم.

پوشاندن عیوب همسر

آنگونه که در قرآن کریم آمده است زن و شوهر لباس یکدیگر هستند، یکی از ویژگی های لباس، پوشاندن معایب بدن است. زن و شوهر باید از بیان کردن نواقص و معایب یکدیگر پرهیز کنند و همدیگر را نسبت به دیگران با ارزش و قابل احترام بدانند.

فراهم کردن خانه‌ای پر مهر و محبت

کمبود مهر و محبت یکی از عوامل مشکلات اخلاقی فرد است. رفتارهای محبت آمیز همسر می‌تواند در کاهش مشکلات و رفع اخلاق سوء، در طرف مقابل موثر باشد. معمولاً کمبودهای عاطفی به صورت رفتارهای غیر طبیعی بروز پیدا می‌کند. وقتی که فضای خانه پر از محبت باشد، در آن زمان برخی گفت وگو ها و پندها نیز می تواند موثر باشد.

 

 جام جم آنلاین بوشهر

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها