با شکست یک بر صفر مقابل تراکتور در آزادی

پرسپولیس، دل کسی را شاد نکرد

اولین باخت این فصل پرسپولیس مقابل تراکتور رقم خورد؛ مقابل تیمی که در شش رویارویی قبلی، مغلوب پرسپولیس شده بود، اما این آمار و ارقام نیستند که نتیجه بازی را رقم می‌زنند.
کد خبر: ۱۳۸۲۰۷۲
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش
حتی حرف‌های مربیان در نشست خبری هم تاثیری در نتیجه بازی ندارد. آنچه اهمیت دارد تمرکز در اجرای دستورات تاکتیکی است و دقت در کیفیت بازی. دیشب شاگردان قربان بردیف این ویژگی را داشتند، اما شاگردان یحیی گل‌محمدی نه. نتیجه پایانی هم برگرفته از اتفاقات درون زمین بود؛ پرسپولیس صفر - تراکتور یک.

تک‌گل این بازی در دقیقه ۷۵ برای سیاه‌پوشان تراکتور به دست آمد. درواقع ریکاردو آلوز بازهم یک پاس گل ارسال کرد تا با پنج پاس گل، همچنان آقای پاس گل لیگ بیست‌ودوم باشد. او این‌بار محمد عباس‌زاده را در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار داد و در شرایطی که بیرانوند ضربه اول مهاجم تراکتور را دفع کرد، در ریباند مغلوب این بازیکن شد تا به این شکل گل اول شاگردان بردیف به ثمر برسد.

پنالتی بادآورده!

در دقیقه ۸۳ بازی پرسپولیس و تراکتور صحنه‌ای روی دروازه تیم مهمان خلق شد که در آن داور به طرز عجیبی صحنه پرش مهدی عبدی در میان دو مدافع تراکتور را پنالتی تشخیص داد. رضا کرمانشاهی، کارشناس داوری درباره پنالتی جنجالی اعلام‌شده روی مهدی عبدی گفت: «به‌هیچ‌وجه پنالتی نبود و نه هل‌دادنی صورت گرفته بود و نه گرفتنی. از موعود بنیادی‌فر که به‌تازگی نفر اول لیست داوران بین‌المللی ایران شده، چنین اشتباهی عجیب بود و امکان داشت که سرنوشت بازی تغییر کند.» طبیعی هم بود که این تصمیم داور با اعتراض شدید بازیکنان تراکتور مواجه شود. به همین خاطر بازی دقایقی متوقف شد و پس از آن و با فعل و انفعالات بسیار درنهایت مهدی ترابی پشت توپ قرار گرفت. جالب این‌که همه انتظار داشتند یورگن لوکادیا پشت این ضربه پنالتی بایستد که این اتفاق نیفتاد و این ترابی بود که ضربه را زد؛ ضربه‌ای که با شیرجه محمدرضا اخباری به سمت چپ مهار شد تا مهم‌ترین شانس گلزنی پرسپولیس در این بازی از دست برود. گل‌محمدی دقایقی بعد از هدر رفتن این ضربه پنالتی، ترابی را تعویض کرد. به‌این‌ترتیب تراکتور که آخرین بار در دیدار رفت لیگ نوزدهم با گل احسان حاج‌صفی مقابل پرسپولیس به برتری رسیده بود پس از ۱۱۳۰روز برابر این تیم برنده شد. تبریزی‌ها با کسب سومین برد متوالی خود ۱۱امتیازی شده و در رده پنجم جدول قرار گرفتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی نیز با متحمل‌شدن اولین باخت فصل خود ۱۴امتیازی مانده و با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، صدر جدول را حفظ کردند.

۳۳ دقیقه تاریکی

یکی از نکات بازی دیروز، تاخیر در شروع آن بود. این بازی قرار بود از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه شروع شود که با ۳۳دقیقه تأخیر آغاز شد. آنچه در تصاویر تلویزیونی به چشم می‌آمد، روشن‌نشدن کامل نورافکن‌های استادیوم آزادی بود. با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد که نقص فنی در تابلوی برق ورزشگاه دلیل اصلی این اتفاق بوده است. این همان مسأله‌ای است که مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی چند ماه قبل به آن اشاره کرده و استارت کار هم زده شده بود. سیستم برق از زمان افتتاح ورزشگاه به همان شکل ابتدایی بود و این موضوع باعث می‌شد که هر زمان احتمال بروز مشکلاتی وجود داشته باشد؛ درست مشابه اتفاقی که دیروز رخ‌داد. بر همین اساس نیز روند بازسازی سیستم برق مجموعه از اوایل تابستان آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد.

پایان طلسم سپاهان

دیدار دو تیم سپاهان و هوادار با پیروزی خارج از خانه شاگردان مورایس به پایان رسید تا طلایی‌پوشان پس از چهار بازی طعم سه امتیاز را بچشند و دوباره به کورس قهرمانی برگردند. در دقیقه ۶ محمدجواد محمدی روی پاس محمد میری توانست دروازه سپاهان را باز کند تا شاگردان الهامی، گلی زودهنگام را به ثمر برسانند، اما در دقیقه ۲۵ امید نورافکن توانست با پاس رامین رضاییان کار را به تساوی بکشاند. در ادامه و پیش از پایان نیمه اول روی نفوذ سپاهانی‌ها داور این دیدار به سود طلایی‌پوشان پنالتی گرفت. رامین رضاییان توانست پنالتی را تبدیل به گل کند تا سپاهان نیمه اول را با پیروزی به پایان برساند. این دیدار در نهایت با برتری خارج از خانه شاگردان مورایس به پایان رسید تا سپاهانی‌ها ۱۲ امتیازی شوند و به رده سوم جدول صعود کنند. شاگردان الهامی هم که روی دور ناکامی قرار دارند، سومین شکست متوالی را تجربه کردند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها