در تماس تلفنی السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین روند مذاکرات احیای برجام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، در تماس تلفنی السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین روند مذاکرات احیای برجام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفتگوی تلفنی همچنین طرفین در خصوص آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ ها رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی از تلاش وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان سعودی تشکر و اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد بازگشت وی به ایران باشیم.

جدیدترین دور مذاکرات رفع تحریم‌ های ایران پس از وقفه‌ای پنج ماهه ۱۳ مردادماه تا ۱۷ مردادماه در شهر وین برگزار شد.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکار‌های به‌روز‌شده‌ای درخصوص رفع تحریم‌ ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران که به گفته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پیشنهاد اخیر او پاسخ منطقی و معقولی داده است، با ارائه درخواست‌هایی ازجمله ارائه تضمین درخصوص عدم خروج مجدد از برجام، راستی‌ آزمایی لغو تحریم‌ ها و رفع ادعا‌های پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در روند مذاکرات رفع تحریم‌ ها، همواره اعلام کرده است انتفاع محسوس اقتصادی مردم ایران تنها راه بازگشت به هر توافقی است.

در همین حال همزمان با تشدید جدال در آمریکا برسر مذاکرات لغو تحریم‌ ها، برخی از اعضای کنگره در حالیکه کمتر از دو ماه به انتخابات آن زمان مانده، در اظهاراتی جداگانه، واکنش‌های مختلفی به این مسئله ابراز کردند و حتی گروهی از نمایندگان کنگره به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره احیای این مذاکرات و انتفاع جمهوری اسلامی ایران از آن، نامه اعتراضی و هشدار آمیز نوشتند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در ادامه لفاظی‌های خود ضد احیای مذاکرات لغو تحریم‌ها در سخنانی در مکزیک، مدعی شد: دستیابی به توافق هسته‌ ای با ایران در کوتاه مدت بعید است.

وندی شرمن معاون بلینکن هم بدون اشاره به پاسخ منطقی ایران به پیشنهاد اروپا، با اعلام اینکه جواب ایران به اين پیشنهاد، سرسختانه و برای آمریکا غیرقابل قبول بود، گفت: مذاکرات رفع تحریم‌ ها در وین به بن‌بست خورده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها