وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کارمزد وام‌های خرد ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن از ماه آینده در بانک‌های قرض الحسنه صفر می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۹۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت اقتصاد، احسان خاندورزی گفت: برای اولین بار ظرف یکی دو ماه آینده با هماهنگی که بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت صورت گرفته است، برای وام‌ های خرد قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن، کارمزد ۴ درصد را به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌های با مبالغ پایین را دریافت کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست مدیران صندوق‌ های قرض الحسنه منطقه ترشیز که باحضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و شهرداران این منطقه در شهرستان کاشمر برگزارشد، ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست چالش‌ها و موانع پیش رو از سمت مدیران مطرح شد.

وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به قدمت و فراگیری خوب قرض الحسنه در این منطقه به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب تأمین مالی کشور، وظیفه ما در دولت تشویق و تسهیل عملکرد این حوزه است، افزود: نباید شرایط به سمتی برود که با موانع و چالش‌های متعدد این حوزه روبرو بشوند.

وزیر امور اقتصادی و داریی تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت در صنعت تحول، ما هم با افزایش سهم صندوق‌های قرض الحسنه و بانک‌های قرض الحسنه در تأمین مالی خرد مردم نه تنها موافق هستیم بلکه دستوراتی را در نظر داریم که اجرای آن‌ها امسال شروع شده است.

خاندوزی افزود: در این راستا و در گام اول سرمایه بانک‌های قرض الحسنه امسال دوبرابر شد و همچنین دستورالعمل ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

وی با اعلام این خبر که برای نخستین بار دستگاه‌های دولتی و اجرایی مجاب شدند حساب‌های پرداخت حقوق کارکنان خودشان را در بخش شبکه قرض الحسنه کشور متمرکز بکنند، تصریح کرد: این اجازه به افزایش رسوب و قدرت وام دهی بانک‌های قرض الحسنه در کشور کمک شایانی می‌کند.

خاندوزی افزود: درخصوص کارمزد وام‌ های قرض الحسنه و برای اولین بار ظرف یکی دو ماه آینده با هماهنگی که بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت صورت گرفته، برای وام‌های خرد ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن کارمزد ۴ درصد ر ا به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌ها با مبالغ پایین را دریافت بکنند.

وی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در کنار تلاش‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ به این امر کمک خواهد کرد تا سال ۱۴۰۱ به جهت افزایش سهم شبکه تأمین مالی قرض الحسنه شاهد یک جهش نسبت به گذشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: علیرغم سقف دو درصدی افزایش ترازنامه بانک‌های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک‌ های قرض الحسنه را ۵ درصد یعنی ۲.۵ برابر بیشتر از سایر بانک‌ها مقرر کرده است که این امکان را می‌دهد بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه غیر بانکی کشور امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به فعالیت تأمین مالی که مورد نیاز و خواست مردم است، در شرایط تورمی و فشار اقتصادی که خانوارها با آن مواجه هستند عمل بکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها