رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی:

تعیین شهریه مدارس غیردولتی به رتبه‌ بندی گره زده شده است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: رتبه‌بندی مدارس غیردولتی براساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی انجام می‌شود و تعیین شهریه این مدارس هم به رتبه‌بندی گره زده شده است.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، احمد محمود زاده در گفت و گو با ایرنا درباره رتبه‌ بندی مدارس غیردولتی اظهار کرد: ۴۳ شاخص در اسناد بالادستی از جمله مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین داریم که براین اساس شاخص‌های آموزشی و پرورشی مشخص شده است.

وی افزود: مجموعه این‌ شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش در سامانه مشارکت بارگذاری می‌شود و هر مدرسه متناسب با این مشخصه‌ها، عددی را به خود اختصاص می دهد که براساس آن عدد مدارس در رتبه‌های مختلف از جمله رتبه یک، دو و سه قرار می‌گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال بارگذاری شاخص‌ها هستیم تا رصد و پایش مدارس غیردولتی توسط این شاخص‌ها انجام شود. براساس این رتبه‌بندی، به مدرسه‌ای که حوزه آموزش و پرورش فعالیت مناسبی نداشته باشد از مدیر منطقه یا استان خواهان بهبود عملکرد مدرسه براساس شاخص‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی می‌شویم.

افزایش شهریه بستگی به رتبه مدرسه دارد

محمودزاده خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مدیریتی هم شهریه مدارس غیردولتی به شاخص‌های درنظر گرفته شده و رتبه‌بندی‌ها گره زده می‌شود و افزایش و کاهش شهریه مدارس غیردولتی به رتبه مدارس بستگی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از برخورد و حمایت‌های سازمان از مدارس هم بواسطه این رتبه بندی انجام می‌شود، اگر مدرسه‌ای متناسب با آیین و شاخص‌ها حرکت می کند، رتبه را افزایش می‌دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات مدیریتی برای مد نظر قرار گرفتن شاخص‌های آموزشی و پرورشی انجام می‌شود، یادآورشد: اگر آموزش این دانش آموزان را به عنوان یک محصول از ما حساب کنید، به دنبال این هستیم که این محصول بخشی مربوط به حوزه آموزش از جمله میانگین نمرات، حضور در المپیادها و کنکور بحث جشنواره‌ها و بخشی مربوط به مسابقات قرآنی و حافظان قرآنی باشد.

محمودزاده با بیان اینکه مدرسه باید به حرکت به سمت پیشرفت درآید، گفت: نگاه این است که شاخص‌ها هم به سمت پیشرفت حرکت کند، با این اتفاق هم به کیفیت آموزش و پرورش کمک می‌شود و هم تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی میسر می‌شود.

براساس اعلام محمودزاده، حدود ۱۲.۱۳ درصد معادل ۲ میلیون دانش آموز کشور در ۱۷ هزار مدرسه غیردولتی کشور تحصیل می کنند و ۲۰ هزار مرکز آموزشی شامل آموزشگاه های زبان، کلاس های کنکور، تقویتی و غیره در کشور وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها