وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای عراقی:

دخالت آمریکا، با پیام‌های مکرر دیپلماتیک به ایران در تعارض است

در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، دو طرف در خصوص مناسبات ممتاز دوجانبه تهران - بغداد و تحولات منطقه ای به گفت‌وگو تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۱۳۸۱۴۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، امیرعبداللهیان در این دیدار و با توجه به برخی مواضع مداخله‌گرانه مقامات آمریکایی در روزهای اخیر، اعتراض مسالمت آمیز را حق هر ملتی خواند اما از رویکرد مداخله گرانه آمریکا در امور ایران و منطقه و از جمله اقدامات تحریک آمیز در همراهی با آشوبگران و جریانهایی که با سوء استفاده از احساسات پاک مردم ایران ، بدنبال اجرای پروژه ناامن سازی و کشته سازی در ایران هستند، به شدت انتقاد کرد و آنرا در تعارض آشکار با پیام های مکرر دیپلماتیک کاخ سفید به ایران در مورد ضرورت توافق و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

وزرای امور خارجه ایران و عراق در دیدار عصر شنبه در نیویورک همچنین در خصوص راهیپمایی اربعین حسینی، روابط و توافقات همکاری های دوجانبه، مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات یمن، اوکراین، آخرین نتایج گفتگوهای ایران و عربستان در بغداد و همچنین مذاکره رفع تحریم ها رایزنی کردند.

وزیر خارجه عراق با اذعان به این که روابط دو کشور بر علقه ها و اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی بنا شده است اعلام آمادگی کرد مناسبات فیمابین شاهد شکوفایی، پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر باشد.

فواد حسین همچنین با اشاره به روند مثبت گفتگوهای ایران و عربستان از آمادگی کشورش برای برگزاری دور جدید گفتگوها در بغداد خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: عراق به مساعی جمیله خود در این زمینه ادامه می دهد و ایران و عربستان را به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه ها دعوت می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از حسن استقبال و میزبانی دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی (ع)، از مناسبات راهبردی فیمابین در حوزه های مختلف همکاری ابراز رضایت کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ظرفیت های عظیمی در روابط و مناسبات دارند و بخش های دولتی و خصوصی دو کشور می توانند با اتخاذ برنامه های عملیاتی و موثرتر، بیش از پیش ظرفیت های موجود را به فعلیت برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها