لیفت پیشانی چه روش‌هایی دارد؟ آیا به جراحی نیاز دارد؟

همه پیر می‌شوند و سن، حقیقت انکارناپذیری از زندگی است. اگر اخیرا داخل آینه با افزایش چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوستتان مواجه شده اید، باید بدانید که تنها نیستید. پیشانی یکی از اولین نقاطی است که نشانه های پیری را بروز می دهد و طبیعی است که زنان، بیش و پیش از باقی نقاط صورت به دنبال درمان آن باشند.
کد خبر: ۱۳۸۱۱۳۷

 بعلاوه پیشانی یکی از مهمترین ویژگی های صورت در بروز احساساتی مثل شادی، عصبانیت و تعجب است. یکی از اولین تغییراتی که با افزایش سن در پیشانی مشاهده می‌شود، خطوط اخم است. افتادگی انتهای ابرو با فشرده شدن بافت پلک بالایی و ایجاد ظاهری غمگین در چشمان همراه می‌شود. بعضی افراد در مقایسه با دیگران، بیشتر مستعد بروز افتادگی ابرو و ایجاد خطوط اخم و چین و چروک هستند. خوشبختانه حتی بدون استفاده از جراحی‌های تهاجمی هم می توان چین و چروک ریز، چروک پنجه کلاغی و خطوط اخم را تا حدودی برطرف کرد.  بعلاوه ضعیف کردن عضلات پایین کشنده پیشانی و فراهم کردن زمینه بالا کشیدن پیشانی توسط عضلات بالاکشنده پیشانی هم یکی از راه‌های موثر برای لیفت پیشانی، به خصوص در افراد جوان تر و در مراحل اولیه افتادگی پیشانی است.

لیفت پیشانی بدون استفاده از جراحی به روش محبوب، ساده و ایمنی در مقایسه با روش‌های سنتی جراحی لیفت پیشانی مبدل شده است. اگرچه بروز مشکلات ناشی از جراحی لیفت پیشانی هم به ندرت رخ می دهد، اما مشکلاتی مانند جای زخم دائمی، عفونت و صدمات عصبی ثبت شده در میان افرادی که از جراحی لیفت پیشانی استفاده کرده اند، باعث شده که دیگران به دنبال روش‌های غیرتهاجمی لیفت پیشانی باشند.

انواع روش‌های لیفت پیشانی چیست؟

قبل از تصمیم گیری برای اجرای لیفت پیشانی باید با یک متخصص مجرب و ماهر مشورت کنید تا بتواند با مطالعه و ارزیابی صورتتان به شما در انتخاب بهترین روش لیفت پیشانی کمک کند. روش پیشنهادی متخصص برای لیفت پیشانی به سن، ساختار صورت و انتظاراتتان بستگی خواهد داشت.

تزریق بوتاکس

رایج ترین شکل لیفت پیشانی، تزریق یک نوروتاکسین به نام بوتولینوم نوع A است که به صورت عامیانه تحت عنوان برند بوتاکس شناخته می‌شود. این روش، لیفت شیمیایی پیشانی نیز نامیده می‌شود و می توان از آن در کنار تزریق ژل استفاده کرد. فرایند لیفت پیشانی با جلسه مشاوره اولیه آغاز می‌شود و سپس متخصص در جلسه بعدی اقدام به شناسایی عضلات پایین کشنده پیشانی (که فعال ترین حالتش در زمان اخم کردن است) می نماید. در ادامه، تزریق بوتاکس در این عضلات (ماهیچه حلقوی چشم و ماهیچه نزدیک چروک پنجه کلاغی) به شل شدن آنها و قدرت کمترشان در پایین کشیدن منجر می‌شود. نتیجه این فرایند هم به صورت بالا رفتن قوس ابرو، کاهش چین و چروک پیشانی و ظاهر بشاش تر و باز تر خواهد بود. تزریق بوتاکس از عملکرد بسیار موثری در موارد دیگر مثل لیفت ابرو نیز برخوردار است و امکان استفاده همزمان آن با تزریق ژل نیز کاربردهای آن را گسترده تر کرده است.

تزریق ژل

از ژل در روش‌های جدید لیفت پیشانی استفاده می شود و معمولا از آن به صورت همزمان با تزریق بوتاکس استفاده می شود. اما استفاده از تزریق ژل در لیفت گونه و بزرگ کردن لبها عملکرد قابل قبول تری خواهد داشت.

لیفت پیشانی با نخ

در لیفت پیشانی با نخ از نخ بخیه قابل جذب برای کشیدن و لیفت پوست پیشانی استفاده می شود. از این روش درمانی می تواند در دادن ظاهری طبیعی به ابرو و پیشانی و کاهش (و حتی از بین بردن) ظاهر عصبی ابروها و خطوط افقی پیشانی استفاده می شود. بعلاوه استفاده از لیفت با نخ، با نتایج بسیار مثبتی در رفع و اصلاح افتادگی ابروها همراه بوده است. با استفاده از لیفت با نخ می توان با یک دوره ریکاوری حداقلی و بدون باقی ماندن جای زخم، به ظاهری جوان دست پیدا کرد.

لیفت پیشانی با نخ علاوه بر لیفتی که ایجاد می کند، آثار ترمیمی نیز برای پوست به ارمغان می آورد. با وارد کردن نخ به زیر پوست می توانید شاهد نتایج فوری ناشی از لیفت با نخ باشید. لیفت پیشانی با نخ، فضای بین ابرو و چشمان را افزایش می دهد و با تحریک فرایند کلاژن سازی، امکان ترمیم پوست و افزایش پری و سفتی آن را فراهم می کند؛ نتیجتا با گذشت زمان شاهد ظاهری جوانتر خواهید بود.

لیفت پیشانی آندوسکوپیک

لیفت آندوسکوپیک برای بیماران دارای چین و چروک عمیق طراحی شده است؛ قابلیت اطمینان این روش، بسیار بالا و نتایج آن نیز قابل پیش بینی است. لیفت پیشانی آندوسکوپیک، یک روش کم تهاجمی است که با کبودی و تورم کمی همراه خواهد شد. برش های نامحسوسی در پوست سر زده می شود، که توسط موی بیمار پوشیده خواهد شد. این یعنی جای زخم بسیار کمی در پوست بیمار باقی می ماند و بعضا خود بیمار هم نمی تواند آنها را ببیند.

علیرغم کوتاه بودن دوره ریکاوری سریع لیفت پیشانی آندوسکوپیک، اما بالاخره تحت جراحی قرار می گیرید و باید زمانی را برای دوره ریکاوری بعد از آن اختصاص دهید. این نکته را هم باید متذکر شویم که امکان بروز مشکلات در لیفت پیشانی آندوسکوپیک در مقایسه با روشهای غیرتهاجمی بیشتر است، اما ماندگاری نتایج آن نیز بیشتر خواهد بود. 

لیفت باز پیشانی

لیفت باز پیشانی، یک روش پیچیده برای کسانی است که از چین و چروک و افتادگی شدید پوست مواجه هستند و این موضوع در میان مردان شایع تر است. لیفت چین و چروک عمیق بین ابروها و خطوط چروک وسط پیشانی به کمک این روش ممکن می شود.

در این روش هم مانند روش لیفت آندوسکوپیک، برشهایی در پوست سر زده می شود و این به معنای جای زخم های حداقلی و نامحسوس خواهد بود. جراح زیبایی حتی می تواند با ایجاد برشهای بزرگتر، عضلات عامل ایجاد چروک را نیز اصلاح نماید. شدت این روش کمی بالاتر است و شاید نتایج آن زیاد طبیعی نباشد. این جراحی در مقایسه با روشهای دیگر، تهاجمی تر است و به دوره ریکاوری ده روزه نیاز خواهد داشت؛ وجود درد و کبودی بعد از این روش در میان بیماران، طبیعی است.

این  نکته را فراموش نکنید که قبل از اقدام به انجام تمامی این روش‌ها باید بررسی کنید که آیا شما جزو کاندیدای مناسب لیفت پیشانی با هریک از این روش‌ها هستید یا خیر.

ماندگاری نتایج لیفت پیشانی چقدر است؟

می توان انتظار داشت که نتایج لیفت پیشانی به کمک تزریق بوتاکس، تزریق ژل یا توسط نخ تا چند ماه باقی بماند؛ به طور خاص می توان گفت که ماندگاری نتایج لیفت پیشانی با نخ از یک سال تا 18 ماه است. در واقع راندمان این روش، با توجه به سرعت دستیابی به نتایج و سادگی آن، خارق العاده است. می توان با تزریق بوتاکس، آثار ناشی از لیفت پیشانی را حفظ کرده یا بهبود بخشید.

ماندگاری نتایج جراحی لیفت پیشانی تا پنج سال برآورد می‌شود؛ اگرچه شاید ماندگاری جراحی در مقایسه با همتایان غیرتهاجمی آن چشمگیرتر باشد، اما نمی توان از خطرات آن صرف نظر کرد و احتمال دستیابی به نتایج غیرطبیعی هم وجود دارد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها