موضوع «بازماندگان از تحصیل» همواره برای مسوولان و افکار عمومی نگرانکننده است، مقولهای که بارها درباره آن صحبت و چارهاندیشی شده اما هنوز هم در مناطق مختلف شاهد افرادی هستیم که با وجود میل باطنی از تحصیل محروم هستند.
آنان که به هر دلیل در سنین کودکی و نوجوانی از مدرسه باز ماندهاند شاید به اقتضای سن خود چندان اهمیتی به این حق قانونی ندهند اما در بزرگسالی درخواهند یافت که از بزرگترین نعمت که همانا دانش و یادگیری است، محروم ماندهاند.
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند