گاف عجیب و باورنکردنی یک باشگاه ایرانی در کپی از برنامه‌های منچستر

در ورزشگاه مشروبات الکلی سرو می‌کنیم!

اشتباهی که سال گذشته در ارسال مدارک باشگاه‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ‌داده، عجیب، شگفت‌انگیز و باورنکردنی است؛ به حدی که همه شما را شگفت‌زده می‌کند. اتفاقی که روایت می‌شود، به‌عینه رخ داده است. سال گذشته، به دلیل تشکیک کنفدراسیون نسبت به مدارک باشگاه‌های ایران، میزان حساسیت afc بالا رفته و تصمیم به بررسی عمیق‌تر و دقیق‌تر این مدارک می‌گیرد. بالطبع باشگاه‌ها احساس خطر می‌کنند تا این بار، بدون حمایت کمیته حرفه‌ای‌سازی و فدراسیون فوتبال، مدارکی را تکمیل و برای کنفدراسیون ارسال کنند که تاحالا درباره‌شان چیزی نشنیده بودند!
کد خبر: ۱۳۸۱۰۹۶
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
گزارش از پنج آیتم از جمله زیرساخت‌ها، نمایه سازمانی، آکادمی فوتبال، مسائل مالی و... که خود زیرمجموعه‌های زیادی دارند، در دستور کار قرار می‌گیرند و باشگاه‌ها مانند دانش‌آموزانی که شب امتحان یادشان افتاده درس بخوانند، در عرض چند روز می‌خواهند تمام این مدارک مهم و جزئی را تکمیل کنند.
یکی از باشگاه‌ها در عرض سه روز مدارک را جور می‌کند! کاری که باید در عرض یک سال انجام دهد. ایرادات و نواقص به حدی زیاد است که ناگفته پیداست مدارک‌شان رد می‌شود. یکی دیگر از باشگاه‌ها، اما دست به اقدام عجیب‌تری می‌زند. آن‌ها با کپی کردن برنامه‌های حرفه‌ای باشگاه منچستریونایتد، قصد دارند سر کنفدراسیون را شیره بمالند. از اینجا تازه داستان هیجان‌انگیز می‌شود. مسئولان باشگاه مذکور که ظاهرا حتی به طور دقیق متن و نقشه حرفه‌ای‌سازی را مطالعه نکرده‌اند، آن را روی سایتی که مربوط به این کار است، قرار می‌دهند. در این سایت تمام مدارک بارگذاری و کنفدراسیون فوتبال به بررسی آن‌ها می‌پردازد. از آنجا که مطالعه درستی روی متن صورت نگرفته، چند بار نام منچستر یونایتد در لابه‌لای آن به چشم می‌خورد! مثلا در جایی از متن نوشته شده: «باشگاه منچستر یونایتد با صرف هزینه برای فوتبال پایه خود، قصد دارد تا سرمایه‌سازی کند...» در جای دیگری از متن، باز هم نام منچستر به‌چشم می‌خورد و این چند بار در متن تکرار می‌شود. شرکت آلمانی که مسئول بررسی مدارک است با دیدن نام منچستر یونایتد از قصه باخبر می‌شود و می‌فهمد همه‌چیز کپی است.

آنها، اما زمانی شگفت‌زده می‌شوند که آیتم مربوط به فروش مشروبات الکلی را در نقشه حرفه‌ای‌سازی باشگاه ایرانی می‌بینند. اولین سؤال آن‌ها این است؛ مگر ایرانی‌ها در ورزشگاه این نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند؟! باشگاه منچستر در بخشی از طرح خود که مربوط به طرفداران است، اشاره به فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه می‌کند و توضیح می‌دهد غرفه‌های فروش در کجای ورزشگاه قرار دارند و پیش از مسابقات از چه ساعتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. باشگاه ایرانی که گزارش کپی‌شده را حتی مطالعه نکرده، این را هم از قلم می‌اندازد و برای کنفدراسیون ارسال می‌کند! خبر که به گوش مسئولان فدراسیون می‌رسد، بهت‌زده می‌شوند و به انتقاد از مسئولان باشگاه مذکور می‌پردازند: «آبروی ایران را بردید. کپی می‌کنید حداقل این چیز‌ها را قلم بگیرید.»

القصه دست باشگاه رو می‌شود و شرکت آلمانی هم که مسئول ممیزی‌هاست، به کنفدراسیون اعلام می‌کند مدارک مشکل دارند و نمی‌توانند مجوز بگیرند. کنفدراسیون هم به‌راحتی روی نام این باشگاه و باشگاه‌های دیگر ایرانی خط قرمز می‌کشد و رای به حذف‌شان می‌دهد. حالا در دوره جدید، گرفتن مجوز به‌علت این سهل‌انگاری بزرگ، سخت و سخت‌تر خواهد بود. از آن جهت که کنفدراسیون مشکوک است و قصد دارد ریز به ریز جزئیات گزارش حرفه‌ای‌سازی آن‌ها و البته دیگر باشگاه‌های ایرانی را مرور کند. فدراسیون فوتبال هم به باشگاه‌ها اعلام کرده از همین حالا به جمع‌آوری مدارک و تشکیل پرونده‌های خود بپردازند تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها