همزمان با خروج زائران از شهر کربلا، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین سازمان حج و زیارت برای بازگشت زائران ایرانی از کربلا به مرزها و یا شهرهای زیارتی عراق، توصیه‌هایی را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج و زیارت به زائران حاضر در شهر کربلا (عراق) که قصد حرکت به سمت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه را دارند توصیه کرد برای استفاده از وسایل نقلیه به گاراژ «سیدجوده»، انتهای خیابان میثم تمار عمود ۱۴۰۵ مراجعه کنند.

همچنین به آن دسته از زائرانی که قصد خروج از کربلا و حرکت به سمت بغداد، کاظمین، سامرا و مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین را دارند، توصیه شده است به منطقه «حی العباس»، بالاتراز باب بغداد، پس از میدان بغداد مراجعه شود.

بنا بر اعلام فرمانده قرارگاه اربعین فراجا، تاکنون بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از مرزها وارد عراق شده‌اند، در عین حال که موج بازگشت به کشور نیز آغاز شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین، از زائرانی که قصد سفر به عراق دارند، خواسته است با توجه به موج سنگین بازگشت زائران اربعین، از مراجعه به مرزها به‌خصوص مهران و شلمچه خودداری کنند.

هلال‌احمر نیز از زائرانی که با خودروی شخصی سفر کرده‌اند، درخواست کرده است: حتما برای بازگشت استراحت و خواب کافی داشته باشند و به ازای هر دو ساعت رانندگی نیز حداقل یک ربع با توقف در حاشیه امن راه کمی استراحت کنند و بعد به مسیر ادامه دهند. رانندگان حتما حین رانندگی از خوردن نوشیدنی‌هایی مانند دوغ یا غذاهای پرچرب پرهیز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها