منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ بار آتش‌بس یمن را نقض کرده‌ است.
کد خبر: ۱۳۸۰۴۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، ائتلاف سعودی با انجام پروازهای تجسسی و شناسایی بر فراز استان‌های مأرب، تعز، جوف، صعده، الحدیده، ضالع، البیضاء، حجه و محورهای عملیاتی مرزی آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی در هفت نوبت مواضع ارتش و کمیته های مردمی و نیز منازل مسکونی شهروندان یمنی را در استان های تعز، ضالع و الحدیده هدف قرار دادند.

این گزارش می افزاید، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین منازل مسکونی شهروندان یمنی در استان‌های‌ الحدیده، تعز، مأرب، حجه، صعده، جیزان، ضالع و نجران را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای، راکتی و خمپاره قرار دادند.

این در حالی است که «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن حدود یک ماه پیش از توافق طرف‌های یمنی برای تمدید ۲ ماهه آتش بس خبر داد.

وی گفته بود: تمدید آتش بس یمن در بر گیرنده تعهد طرف‌ها برای مذاکره به منظور دستیابی به یک توافق گسترده‌تر است.

به گزارش ایرنا، آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها