یک سازمان حقوقی اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار زن و کودک یمنی قربانی جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن شده اند.
کد خبر: ۱۳۷۹۵۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان حقوقی «انتصاف» فعال در زمینه حقوق کودک و زن اعلام کرد که در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، بیش از ۱۳ هزار زن و کودک یمنی شهید و زخمی شده اند.

سازمان حقوقی مذکور در بیانیه ای اعلام کرد که شمار شهدای زن و کودک در جنگ یمن به بیش از ۶۲۸۹ نفر رسیده است که ۲۴۳۳ نفر از آنها زن و ۳۸۵۶ نفر دیگر کودک هستند، همچنین در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز ۲۸۵۸ زن و ۴۲۳۷ کودک زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است: بیش از ۶ هزار غیر نظامی از ابتدای حملات ائتلاف متجاوز سعودی زخمی شده و ۱.۴ میلیون کودک یمنی از ساده ترین حقوق خود محروم هستند.

سازمان حقوقی انتصاف تاکید کرد که بیمارستان ها دولتی و خصوصی یمن به خاطر محاصره و توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی در حال تعطیل شدن هستند.

بر اساس این بیانیه، بیش از ۲.۳ میلیون کودک پنج ساله یمنی و بیش از ۱.۵ ملیون مادر باردار و شیرده از سوء تغذیه رنج می برند.

سازمان حقوقی مذکور از همه انسان های آزاده جهان خواستار حمایت از غیر نظامیان، توقف حملات علیه آنها و تشکیل کمیته بین المللی مستقل جهت تحقیق درباره جنایت های ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن شد.

این در حالی است که شرکت نفت یمن روز سه شنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی حامل سوخت یمن را به رغم دریافت مجوزهای لازم از سازمان ملل و بازرسی های صورت گرفته، توقیف کرد. با این اقدام شمار کشتی های توقیف شده به ۱۲ کشتی رسید. در نتیجه این اقدام تأسیسات حیاتی یمن از جمله بیمارستان ها توانایی ارائه خدمات به شهروندان را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها