یزد - استاندار یزد گفت : ریل گذاری استان یزد برای حوزه گردشگری مبتنی بر سند آمایش استان بوده که مدل عملیاتی آن ذیل سند یزد نوین استخراج و تدوین شده است.
کد خبر: ۱۳۸۰۳۸۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست شورای توسعه گردشگری استان، با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه تسهیل ویژه گردشگری با هدف حل بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه، اظهارداشت: در این کارگروه باید مباحث مربوط به ارائه مجوز، واگذاری زمین، اعطای آب، برق و گاز، مشکلات مالیاتی، تسهیلات یا مدیریت شهری مطرح و حل و فصل گردد.

وی بررسی اعزام هیات های گردشگری به کشورها و تعیین کشور مقصد برای آن ها را دیگر وظیفه این کارگروه بیان کرد و افزود: حضور مقامات قضائی استان در کنار بخش خصوصی و دولتی بسیار مهم، موثر و راهگشا خواهد بود.

فاطمی ، حمایت و نظارت را هدف از راه اندازی شورای توسعه گردشگری دانست و یادآور شد: ریل گذاری استان یزد برای حوزه گردشگری مبتنی بر سند آمایش استان بوده  که مدل عملیاتی آن ذیل سند یزد نوین استخراج و تدوین شده است.

استاندار با بیان اینکه تمامی دستورکارها و تصمیمات مورد بررسی در این نشست باید ناظر بر پروژه ها و سیاست های یزد نوین باشد خاطرنشان ساخت: انتظار داریم این بخش توسط بخش خصوصی و فعالان این عرصه دنبال شود.

فاطمی با تاکید بر تعیین متولیان بخش های مختلف حوزه گردشگری، گفت: راهبردها و سیاست های استان در حوزه چشم انداز گردشگری باید مشخص گردد.

وی همچنین تشکیل هسته اندیشه ورزی برای حوزه "گردشگری سلامت" را لازم دانست و افزود: هسته ای که دائما با نگاه آینده پژوهانه و مدیریت دانش و تجربه به این حوزه نگاه کند.

فاطمی بر نگاه همزمان به "موضوعات راهبردی دراز مدت" و "موضوعات روز و فوری" در عرصه گردشگری تاکید کرد و گفت: در کنار برنامه های دراز مدت در این حوزه باید چند برنامه روزانه و فوری گردشگری هم دیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها