گزارش «جام‌جم» از یک دادگاه جنایی

خرده جنایت‌های بلاگری

کد خبر: ۱۳۸۰۰۴۴
نویسنده مهدی نیک ضمیر - گروه جامعه
«یه شبه ره صدساله رفتن» روزگاری امری غیرممکن بود، اما حالا برخی مشاغل و بعضی آدم‌ها توانسته‌اند این ضرب‌المثل غیرممکن را دست‌کم در حوزه ثروت و درآمد محقق کنند. بلاگری در فضای مجازی یکی از این شغل‌هاست.

حالا چند سالی می‌شود بلاگری به شغلی نان‌و‌آب‌دار تبدیل شده و بلاگر‌ها بی‌آن‌که کار خاصی انجام دهند و تلاشی کنند، به ثروت‌های بادآورده فراوانی می‌رسند.
ماجرا از این قرار است که بسیاری از این افراد و چهره‌ها تنها کاری که می‌کنند این است که دقایقی از زندگی‌شان را در برابر دوربین‌ها به تصویر می‌کشند و با دیگران به اشتراک می‌گذارند. اما این عمومی‌کردن زندگی خصوصی و به اشتراک گذاشتن آن، برای خیلی‌ها جذاب است و هر قدر این زندگی خصوصی، عجیب‌تر باشد جذابیتش بیشتر می‌شود. این آدم‌های عجیب و غریب و کار‌های غیرمعقولی که گاهی انجام می‌دهند، برایشان دنبال کننده‌های زیادی جمع می‌کند و از این رهگذر می‌توانند آگهی بگیرند و درآمد کسب کنند.
در کنار اینها، اما بخشی از این افراد بازیگران سناریوی تغییر سبک‌زندگی و ذائقه افراد در جامعه هستند و احتمالا درآمد اصلی آن‌ها از این مسیر محقق می‌شود. بر این اساس است که یکی در برابر دوربین سلفی لایو خودکشی برگزار می‌کند و دیگری در لایوش حرف‌های رکیک می‌زند و آن یکی موادمخدر مصرف می‌کند! آسیب این بلاگر‌ها به سبک زندگی و شکستن خطوط قرمز و تغییر ذائقه، موضوعی است که به چالشی جدی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبدیل شده‌است. این مسأله نظارت و ضابطه‌مند کردن فضای مجازی به خصوص شبکه‌اجتماعی اینستاگرام را ضروری و ایجاب می‌کند برای پیشگیری از آسیب‌های این فضا، فضای مجازی را کمی قانون‌مندتر کنیم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها