مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از پیشتازی استان در اجرای طرح خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و گفت: ۴۶ هزار تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از پیشتازی استان در اجرای طرح خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و گفت: ۴۶ هزار تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۷۹۹۸۴

 

‏‎هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از پیشتازی استان در اجرای طرح خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و گفت: ۴۶ هزار تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.


‏‎به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، سیدرضا امیری زاد مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار داشت: هرسال بالغ بر 12 هزار هکتار از اراضی هرمزگان به کشت گندم اختصاص می یابد و پیش بینی می شود امسال با افزایش قابل توجه کشت گندم در استان مواجه باشیم.

 

‏‎وی با اشاره به اجرای کشت قراردادی گندم در هرمزگان گفت: امسال بالغ بر 12 هزار هکتار از اراضی در استان زیر کشت قراردادی می‌روند و همچنین با اجرایی کردن کشت قراردادی، ارتقاء بهره وری، بالا رفتن سطح کیفی تولیدات و همچنین افزایش راندمان و عملکرد در بخش کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

 

‏‎امیری زاده بیان داشت: جزو استان هایی بود که به صورت پایلوت کشت قراردادی انجام دادیم و در زمره برترین های کشوری درحوزه کشت قراردادی معرفی شدیم.

 

‏‎مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اذعان داشت: استان هرمزگان در بخش تولید گندم امسال نسبت به سال 1400، بالغ بر 80 درصد افزایش داشته است که مجموع تولید استان بیش از 52 هزار تن است که از این رقم ۴۶ هزار تن خریداری و تحویل شرکت غله استان شده است.



‏‎وی به افزایش قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان نیز اشاره کرد وگفت: با توجه به رایزنی های وزیر، این افزایش قیمت باعث جذاب شدن کشت گندم نسبت به سایر محصولات می شود و از این طریق کشاورزان عملیات زراعی بهتری را انجام می دهند.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در خصوص کشت‌های قراردادی در همه شهرستان ها با قدرت و سرعت عمل کنیم چرا که با کشاورزی قراردادی ، نظارت بر تولید و تضمین در خرید می‌تواند به تولید بیشتر با قیمت مناسب‌تر برای مصرف‌کننده منجر شود.

 

‏‎وی در پایان گفت: مطالبات کشاورزان هرمزگانی به طور کامل پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها