کارشناسان و مردم از راه‌های کاهش سرقت‌های خشن می‌گویند

بخشش لازم نیست؛ اعدامش کنید

بازپرس جنایی تهران و اعضای تیم‌های ملی کشتی کشورمان برای آزادی مرد اعدامی که ۱۱ سال در زندان است پای کار آمدند تا با فروش تندیس چهره مردمی و لباس کشتی با امضای قهرمان ۲۰۰ میلیون تومان تهیه کنند و رضایت اولیای دم را بگیرند.
کد خبر: ۱۳۷۹۷۲۱
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماجرای زندانی شدن شاهین به ۱۱ سال قبل بازمی‌گردد زمانی که او در پی اختلاف ودرگیری، زنی را با ضربه چاقو در تهران به قتل رساند و روانه زندان رجایی‌شهر کرج شد. او پس از محاکمه در دادگاه کیفری حکم قصاص گرفت که پس از تائید حکم پرونده به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

این زندانی در این ۱۱ سال چهار بار پای چوبه‌دار رفت و مرگ را با چشمانش دید. سرانجام تلاش‌های واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران نتیجه داد و چندی پیش با برگزاری جلسات متعدد با هشت نفر از اولیای دم شش نفرشان رضایت دادند و قاتل را بخشیدند، اما دو نفر دیگر شرط کردند اگر قاتل ۲۰۰ میلیون تومان دیه بپردازد، او را می‌بخشند.

با این حال خانواده مرد زندانی قادر به تامین این پول نبودند. چند روز پیش میثم حسین‌پور از بازپرسان دادسرای جنایی تهران وقتی فهمید قاتل در این سال‌ها خواندن قر آن را آموخته، مرتکب خلافی در زندان نشده و از قتل پشیمان است، تصمیم گرفت برای آزادی او پیش قدم شود.

میثم حسین پور، بازپرس جنایی تهران در این باره گفت: بر اساس آیه ۳۲ سوره مائده هر انسانی را از مرگ نجات دهید گویا همه مردم را از مرگ نجات داده‌اید. ده سال قبل وقتی کار قضاوتم را تازه شروع کرده بودم با حقوقم یک خودنویس خریدم. در سفری که به مشهد داشتم با امام رضا (ع) عهد کردم با این خودنویس برای آزادی زندانیان بنویسم و بر عهدم پایبند ماندم. دو سال پیش در برنامه‌ای تلویزیونی شرکت کردم و خودنویس را به حراج گذاشتم تا پول آن صرف آزادی زندانیان شود. ساعاتی بعد از آن برنامه، مردی کارخانه‌دار تماس گرفت و آن خودنویس را به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرید.

وی افزود‌: آن پول به ستاد دیه شهر‌های ارومیه، کرج، تهران، قرچک و ... واریز شد و مقدمات آزادی بیش از۱۰۰ زندانی جرایم مالی و مهریه و تصادف را فراهم کرد. خریدار خودنویس پس از مدتی آن را کادو کرده و دوباره برای خودم ارسال کرد. چند روز پش متوجه پرونده زندانی محکوم به قصاص شدم که ۱۱ سالی می‌شد در زندان است. شش نفراز وراث رضایت داده و دو نفر از آن‌ها مانده بودند که هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان دیه می‌خواستند.

بازپرس جنایی تهران ادامه داد: برای این اعدامی هم تصمیم گرفتم تندیس نمادین چهره مردمی که از سوی برنامه فرمول یک به من داده شده بود را اهدا کنم تا با فروش آن مبلغی از پول دیه جور شود. از سوی دیگر وقتی اعضای دو تیم‌ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز از ماجرای پویش برای آزادی این زندانی با خبرشدند و آن‌ها هم پای کار آمدند. آن‌ها نیز دو لباس تیم ملی کشتی با امضای قهرمانان کشتی کشور را برای فروش در این پویش اهدا کردند.

مرد اعدامی در حال حاضر چشم انتظار کمک خیرین است تا بتواند از کابوس ۱۱ ساله قصاص نجات پیدا کند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها