پس از سفر ریاست قوه قضاییه به استان یزد :

دستور برگزاری مزایده برای 237 دستگاه وسایل نقلیه توقیفی صادر شد

یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:پس از دستور اکید رئیس قوه قضاییه در سفر اخیر به استان یزد مبنی بر تعیین تکلیف سریع وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ های استان یزد، هفته آینده باحضور کمیسیون مرکزی فروش، برای 237 دستگاه وسیله نقلیه سبک، سنگین و موتور سیکلت مزایده برگزار می گردد.
کد خبر: ۱۳۷۹۵۰۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری ضمن نظارت و بازدید میدانی از پارکینگ خودروهای توقیفی در مهریز نسبت به برگزاری مزایده، وفق مقررات قانونی پس از تایید اصالت خودرو توسط کارشناس فنی پلیس راهور و ارزیابی کارشناس قیمت گذاری، دستور مقتضی را صادر کرد.

وی نسبت به تحویل 323 دستگاه موتورسیکلت اسقاطی به ستاد اجرایی تأکید کرد و افزود: تمام تلاش مجموعه قضایی و نهادهای ذیربط بر این است تا پایان ضرب الاجل مقرر، همه وسایل نقلیه توقیف شده در این پارکینگ تعیین تکلیف شود.

دهشیری با اشاره به بررسی مجدد احکام قضایی قطعی صادر شده محاکم مربوط به وسایل نقلیه توقیف شده، گفت: مقرر گردید تا اجرای احکام های سراسر استان نیز نسبت به بررسی و تفکیک وضعیت وسایل نقلیه اقدام نمایند و علت عدم وصول این احکام به پارکینگ شورای هماهنگی نیز مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام قضایی تلاش متولیان امر مبنی بر ساماندهی و مسقف کردن پارکینگ را خواستار شد و افزود: در هر صورت باید از اموال توقیفی تا زمان عودت به مالک یا ضبط به نفع دولت تحت شرایط قانونی صیانت کرد و اجازه نداد این وسایل از حیِّز انتفاع ساقط گردد.

دهشیری تصریح کرد: در اریبهشت ماه گذشته نیز صورتجلسه مبسوطی با احصاء راهکارهای قانونی برای تعیین تکلیف خودرو های توقیفی در پارکینگ تنظیم و ابلاغ گردیده بود و چنانچه آن مصوبات اجرا شده بود اکنون این پارکینگ خالی از خودروهای توقیفی بود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: برخی از این وسایل مجهول المالک و یا رهاشده از سوی مالک است که حتی با حکم استرداد دادگاه نیز مالک نسبت به باز پس گیری آن اقدام نمی کند.

آزادی 68 مددجوی زندانی از بند زندان در سفر رئیس قوه قضاییه به یزد

رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: در حاشیه سفر پر خیر و برکت ریاست قوه قضاییه به استان یزد، 68مدد جوی زندانی با بهره گیری از تاسسیات حقوقی از بند زندان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

دهشیری اظهار داشت:60 نفر با تکیه بر تاسسیات حقوقی، استفاده از پابند، زندان باز و مرخصی پایان حبس و با تلاش مجموعه اجرای احکام دادسرا آزاد گردیدند،  و تعداد 8 نفر نیز با تلاش ستاد دیه و جلب کمک خیران و نیکوکاران یزدی از بند رها گشتند و در جریان این سفر بیش از 50 دست جهیزیه نیز به خانواده زندانیان نیازمند اهدا گردید.

وی تصریح کرد: با حضور رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی در همراهی ریاست قوه قضاییه به استان، کارگاه دوخت با تلاش مجموعه انجمن حمایت از زندانیان استان افتتاح گردید و برای تعداد زیادی از خانواده مددجویان کم بضاعت اشتغال آفرینی صورت گرفت.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها