مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت:

مشکل کاهش فشار آب تبریز رفع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با تلاش شبانه روزی تلاشگران خدوم این شرکت، مشکل کاهش فشار آب تبریز رفع شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۸۴
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، محمد خانی اظهار کرد: با توجه به کاهش سطح مخازن، پیک مصرف و گرمای شدید هوا، در برخی مناطق کمبود فشار آب در کلانشهر تبریز متصور بود، که خوشبختانه با تلاش همکاران در شبانه روز گذشته این مشکل رفع شد.

تامین آب در کلانشهر تبریز و شهرهای بزرگ استان همچنان پایدار است
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت آب شرب آذربایجان شرقی ادامه داد: شرایط تامین آب در کلانشهر تبریز و شهرهای بزرگ استان همچنان پایدار است.

خانی با اشاره به به گرمای هوا و پیک مصرف اظهار داشت: از شهروندان عزیز ساکن در سطح کلانشهر تبریز و استان درخواست می شود با صرفه‌جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری، همکاری لازم را با این شرکت انجام دهند و خادمین شرکت آب و فاضلاب را در خدمت رسانی بیش از پیش یاری کنند.

 تعداد جمعیت تحت پوشش آب شهری تبریز در زمان حاضر یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۱۸ نفر و تعداد انشعابات آب شهری ۷۲۲ هزار و ۵۱۴ فقره و تعداد چاه‌های آب ۹۲ فقره بوده و همچنین حجم مخازن در مدار ۵۱۸ هزار و۲۰۰ مترمکعب، طول توزیع شبکه ۳۷۸۰ کیلومتر و تعداد روستاهای تحت پوشش ۵۰ روستا است.

جمعیت روستاهای تحت پوشش تبریز نیز ۲۰۰ هزار نفر و تعداد روستاهایی که از زرینه رود یا شبکه تبریز تامین آب می‌شوند ۲۲ روستا است؛ همچنین آب روستاهای الوار اوغلو، سهلان، مایان، دیزج و باغ معروف به علت مشکل کیفیت آب چاه از طریق شبکه تبریز تأمین می‌شود که به‌علت افت فشار در شهر تبریز، روستاهای فوق نیز با مشکل آب‌رسانی مواجه شده‌اند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال ۱۴۱۵ نیاز آبی سالانه تبریز ۲۲۰ میلیون مترمکعب در سال خواهد بود، درحالیکه ظرفیت تولید آب  ۱۵۲ میلیون مترمکعب است.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها