کد خبر: ۱۳۷۸۹۵۹

آشنایی با شبه جزیره دیلک کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای مهم توریستی ترکیه است، که در مجاورت شهرهای توریستی دیگر مانند مارماریس، بدروم، ازمیر و غیره قرار دارد و همین مجاورت اهمیت گردشگری را به این شهر دو چندان کرد.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی بسیار زیبا هستند، گردشگران از کشورهای مختلف دنیا به ویژه در فصل بهار و تابستان با تهیه ی تور کوش آداسی به این شهر زیبا سفر می کنند.

اگر برای یک تعطیلات تابستانی خوب به کوش آداسی سفر می کنید، ما به شما توصیه می کنیم به شبه جزیره دیلک کوشی آداسی بروید. شبه جزیره دیلک دارای مسیرهای پیاده روی و سواحل شنی آرام است که مکانی عالی برای کاوش هستند.

شبه جزیره دیلک کوشی آداسی یکی از مهم ترین مکان های طبیعی ترکیه به حساب می آید که دریای آبی در کنار مناظر شگفت انگیز در حومه پارک امتداد دارد و پارک ملی دیلک را به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی تبدیل کرده است.

سواحل زیادی برای شنا در این شبه جزیره وجود دارد، سواحل کالاماکی از خلیج ‌های متعددی تشکیل شده ‌اند که از جمله مهم ‌ترین آنها می ‌توان به ایچملر، کاواکلی و کاراپینار اشاره کرد. تمام سواحل پارک ملی شبه جزیره دیلک ارزش دیدن زیبایی را دارند.

پارک ملی شبه جزیره دیلک دارای مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی در داخل جنگل را برای کوهنوردان ارائه را می دهد. این پارک همچنین به دلیل محیط تمیز، مناظر خیره کننده و سواحل تمیز، مکان مناسبی برای پیک نیک است.

images_1662289050.png

عکس هوایی از شبه جزیره دیلک

آشنایی با شبه جزیره دیلک در کوشی آداسی

شبه جزیره دیلک کوشی آداسی که در سال 1966 به عنوان پارک ملی اعلام شد، دارای مساحت 27598 هکتار و از مهمترین میراث طبیعی ترکیه است.  

پارک ملی شبه جزیره دیلک در کوش آداسی زیبایی فوق العاده ای از گیاهان مدیترانه ای با سواحل تمیز آبی و زمردی دارد. این شبه جزیره در 32 کیلومتری جنوب کوش آداسی در شهر کوچکی به نام گوزل کاملی در استان آیدین ترکیه واقع شده است.

پارک ملی دیلک در زمینی کوهستانی قرار دارد که توسط چند دره به چند بخش تقسیم شده است و این پارک علاوه بر جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی شامل سواحل و دره های شنی نیز می باشد.

پارک شبیه جزیره ی دیلک در کوشی آداسی محل خوبی برای گردش و تفریح با خانواده و دوستان می باشد، این پارک دارای برخی از امکانات پیک نیک شامل نیمکت و میز پیک نیک، دستشویی، بوفه تنقلات، آلاچیق می باشد.

حتی می توانید روز خود را در یکی از کافه های ساحلی زیبا و راحت با صرف یک فنجان چای ترکی سپری کنید یا در رستوران های فوق العاده پارک ملی دیلکاز غذاهای ترکی لذت ببرید.

این پارک دارای سواحل زیبای زیادی مانند ساحل کالاماکی و بسیاری از سواحل دیگر است که از مهمترین سواحل پارک ملی دیلک می توان به ساحل ایچملر، ساحل کاواکلی و ساحل کارابینر اشاره کرد.

سرگرمی و جاذبه های شبه جزیره دیلک

پارک شبه جزیره ی دیلک دارای سواحل بسیار زیبایی است، که می توانید ساعت ها روی شن های طلایی این سواحل زیبا و آرام دراز بکشید.

لذت بردن از آفتاب زیبا و داغ ساحل در تابستان، و خواندن کتابی که دوست دارید نیز می تواند ایده خوبی در هنگام استراحت در سواحل این جزیره باشد.

پیاده روی در شبه جزیره دیلک

در پارک ملی شبه جزیره دیلک گزینه های زیادی برای گردشگران دارد، می توانید در سواحل آرام شنا کنید یا در میان درختان شاه بلوط در جنگل های وسیع قدم بزنید و همچنین امکان دوچرخه سواری و پیاده روی در میان درختان کاج نیز وجود دارد.

اگر از خواندن کتاب و آفتاب گرفتن حوصله تان سر رفته است، می توانید در پارک ملی شبه جزیره ی دیلک قدم بزنید و برای دیدن طبیعت و کوه ها به یک ماجراجویی سرگرم کننده بروید، چرا که پارک ملی شبه جزیره دیلک مسیرهای پیاده روی طولانی زیادی دارد که شما را به مکان های جادویی می برد.

از دیگر فعالیت های سرگرم کننده ای که می توانید در این طبیعت انجام دهید می توان به عکاسی، بازدید از باغ گل و تماشای حیوانات وحشی بامزه اشاره کرد.

شما می توانید چالش های بزرگی مانند صخره نوردی را نیز انجام دهید، در کنار همه این فعالیت ها، اگر عاشق ماهیگیری هستید، پارک ملی دیلکامکان ماهیگیری را برای شما فراهم می کند.

قایق سواری

قایق سواری در کوش آداسی بسیار هیجان انگیز است، این قایق ها معمولاً به سمت ازمیر حرکت می کنند و در خلیج های اطراف اوزدره توقف می کنند.

خلیج های زیبا و مناظر ساحلی، زندگی دریایی غنی را می توان در این جزیره با قایق سواری مشاهده کرد. اگر خوش شانس باشید حتی می توانید دلفین ها را ببینید.

دلتای مندرس شبه جزیره دیلک

دلتای مندرس بزرگ با مساحت 16613 هکتار در جنوب شبه جزیره دیلک کوش آداسی واقع شده است. دلتای بزرگ مندرس یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در منطقه دریای اژه است.

دلتای مندرس همچنین محل تخم ریزی ماهیان دریایی است، پوشش گیاهی شبه جزیره به اندازه جانوران آن متنوع و جالب است. کاج قرمز، ارس فنیقی، سماق، انواع گلابی وحشی، مرت، گیلاس قرنیه، بلوط، شاه بلوط، نمدار، زبان گنجشک و بسیاری از گونه‌ های دیگر در اینجا وجود دارند.

209 گونه مختلف پرنده را می توان در این اکوسیستم غنی یافت و نه تنها یک منطقه بسیار مهم لانه سازی برای پلیکان دالماسی و باکلان کوتوله در معرض خطر انقراض است، و یک محیط امن برای گونه های باکلان کوته است.

از این تعداد، 76 گونه در اینجا تولید مثل می کنند. همچنین در این مکان گرازهای وحشی دیده می ‌شوند، برخی آنقدر به انسان ‌ها عادت کرده ‌اند که جرأت می ‌کنند تا به ساحل بروند تا پوست هندوانه را از دستان شما بخورند.

غار زئوس

در ورودی غار زئوس در پارک ملی شبه جزیره دیلک، دارای یک حوضچه ی آب سر است، گردشگرانی که برای گشت و گذار در این پارک می آیند معمولا کمی در غار زئوس حمام می کنند.

در افسانه ها گفته می شود که زئوس دراین غار زندگی می کرده و در اینجا غسل کرده و برخی دیگر می گویند مریم مقدس در این غار بوده است.

بهترین زمان بازدید از پارک ملی شبه جزیره دیلک

شبه جزیره ی دیلک در کوشی آداسی در هر فصلی جذابیت خود را دارد. بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی شبه جزیره دیلک است، زیرا در این فصول از سال بسیار سرسبز و جذاب است.

چگونه به پارک ملی شبه جزیره دیلک برویم ؟

اتوبوس ها از کوش آداسی به پارک ملی شبه جزیره دیلک هر نیم ساعت یک بار و با قیمت های بسیار مناسب حرکت می کنند. همچنین می توانید با قایق هایی که همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر فعالیت می کنند به پارک برسید و می توانید از تاکسی نیز استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت تور استانبول، تور بدروم به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تور های مسافراتی را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها