جاهای دیدنی استانبول: بدون این لیست استانبول نرو!

بعضی از جاهای دیدنی استانبول کمتر شناخته شده اند، در نتیجه مردم در سفر به استانبول فرصت رفتن به این مکانها را از دست می دهند. لیست کامل دیدنی ها در اینجا
کد خبر: ۱۴۱۳۳۵۸

استانبول پایتخت زیبای کشور ترکیه مکانی تاریخی برجای مانده از دوره عثمانی بوده که جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده؛ که در فصول مختلف این شگفتی‌ها زیبایی مخصوص به خود را دارند و شما می‌توانید یک سفر هیجان‌انگیز به دل معماری و آثار تاریخی را برای خود رقم بزنید. این مکان تاریخی از موزه‌ها، کاخ‌ها و همچنین آثار باستانی بسیاری برخوردار است. به همین دلیل گردشگران زیادی در طول سال برای دیدن این پدیده‌های تاریخی با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند. از جاهای دیدنی آن که مورد توجه بیشتر گردشگران است می‌توان به سواحل دالیا، بابیلون، ریوا، مساجد اورتاکوی، کاخ دولما، پارک امیرگان و... اشاره کرد. استانبول در فصل‌های بهار و تابستان به‌دلیل داشتن آب‌وهوایی متعدل بسیار دیدنی بوده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

جاهای دیدنی استانبول: بدون این لیست استانبول نرو!

جاهای دیدنی استانبول در بهار

استانبول در فصل بهار دارای آب‌و‌هوای معتدل و خنکی است که چشم هر گردشگری به سرسبزی و طروات آن خیره می‌ماند. تورهای مسافرتی به شهر استانبول در فصل بهار به‌دلیل آثار هنری، تاریخی، باستانی و... بسیار زیاد است. در ادامه مطلب به معرفی برخی از مکان‌های دیدنی استانبول در فصل بهار خواهیم پرداخت.

پارک امیرگان

استانبول به‌دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل هرساله در ماه آوریل میزبان گل‌های رنگارنگ لاله است که چشم‌ها را خیره می‌کنند و در سه هفته آخر این ماه در پارک امیرگان جشنواره‌ای از گل‌های لاله برای گردشگران و افراد علاقه‌مند به هنر برگزار می‌گردد. پارک امیرگان در بخش اروپایی استانبول واقع شده که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و جزء قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر به‌حساب می‌آید.

در پارک امیرگان سه عمارت از جنس چوب به چشم می‌خورند که قدمت آن‌ها به ۲۰۰ سال قبل بازمی‌گردد و در سال ۱۹۷۰ بازسازی شده‌اند و امروزه به عنوان رستوران از آن‌ها استفاده می‌شود. برای بازدید از این مکان زیبا می‌توانید هر روز هفته از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب اقدام کنید.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول در فصل بهار است که توسط سلطان احمد در قرن ۱۷ بنا گردید و شما می‌توانید با تور استانبول به این شهر سفر کرده و از این مسجد تاریخی بازدید کنید. نام دیگر مسجد سلطان احمد، مسجد آبی است؛ زیرا کاشی‌های این مکان کاملا به رنگ آبی هستند. این مکان زیبا به‌دلیل معماری منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه بسیار از گردشگران واقع شده است. برای ساخت مسجد آبی از شش مناره بزرگ استفاده شده که از اذان صبح تا اذان مغرب می‌توانید برای بازدید از آن اقدام کنید.

جاهای دیدنی استانبول: بدون این لیست استانبول نرو!

قصر توپکاپی

با قدم گذاشتن در قصر توپکاپی به تاریخ ترکیه پی خواهید برد، به این صورت که احساس خواهید کرد در زمان گذشته به سر می‌برید. این کاخ تاریخی در سال ۱۴۷۸ بنا گردیده که در زمان امپراطوری عثمانی از آن به عنوان قلمرو سیاسی استفاده می‌شد. در سال ۱۹۲۴ بنابر دستور آتاتورک به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد شد. مساحت قصر توپکاپی بسیار زیاد بوده به این صورت که تنها دورتادور آن با ۵ کیلومتر دیوار سنگی پوشیده شده است. به غیر از صبح روزهای تعطیل مذهبی می‌توانید هر روز هفته برای بازدید از این قصر زیبای تاریخی اقدام نمایید.

جاهای دیدنی استانبول در تابستان

در فصل تابستان به‌دلیل تعطیلات تورهای زیادی از کشورهای مختلفی به استانبول سفر می‌کنند. در این فصل از آب‌وهوای استانبول بسیار دلچسب بوده و بیشتر گردشگران به بازدید از سواحل و پارک‌های این شهر می‌پردازند. در فصل تابستان می‌توانید با استفاده از تور استانبول از تمامی معماری‌ها، آثار باستانی، موزه‌ها، سواحل و... بازدید نمایید.

پارک آبی ویالند

در فصل تابستان به‌دلیل گرم بودن هوا یکی از جاذبه‌های دیدنی که بازدید از آن می‌تواند خاطرات زیادی را برای شما رقم بزند، پارک آبی ویالند است. با بازید از این مکان می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز آن مانند جت اسکی، سرسره‌های آبی، سینماهای چند بعدی، ترن هوایی و... بهره ببرید. برای بازدید از پارک هیجان‌انگیز آبی ویالند می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح الی ۷ عصر اقدام کنید.

تنگه بسفر

تنگه بسفر به‌دلیل برخورداری از کشتی‌های تفریحی و همچنین آب‌وهوای بسیار دلنشین، مورد توجه بسیاری از تورهای گردشگری قرار می‌گیرد. تنگه بسفر رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی را در کنار سواحل در خود جای داده که شما می‌توانید از انواع غذاهای ترکی را سفارش دهید. با سوار شدن بر کشتی‌های تفریحی این منطقه می‌توانید یک سفر ایده‌آل به همراه وعده‌های غذایی لذیذ در کشتی را تجربه کنید.

پارک آبی آکوا مارین استانبول

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استانبول در فصل تابستان پارک آبی مارین نام دارد؛ زیرا این پارک از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برخوردار است که هوای گرم تابستان را برای شما لذت‌بخش می‌کنند. این مکان تفریحات هیجان‌انگیزی مانند سرسره‌های بلند آبی، سونا، جکوزی، حمام‌های آفتاب و ماساژ را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. پارک مارین بخش‌های جداگانه‌ای را برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته است.

برج گالاتا

برج گالاتا یکی از مکان‌های باستانی و تاریخی شهر استانبول است که به عنوان سمبل شهر استانبول شناخته می‌شود و در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد. ارتفاع برج تقریبا ۶۴ متر و پهنای آن نیز به ۴ متر می‌رسد که در سال ۱۳۴۸ میلادی تاسیس گردید؛ و در نوک این برج یک رستوران به چشم می‌خورد که می‌توانید یک روز ایده‌آل را در کنار همسفر خود به تجربه نمایید.

مکان های دیدنی استانبول در پاییز

فصل پاییز استانبول به‌دلیل رنگارنگ بودن برگ‌های درختان بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. در این فصل از سال گردشگران کمتری به استانبول سفر می‌کنند، به همین دلیل اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید بهترین زمان برای این کار فصل پاییز است؛ زیرا دمای هوا در این فصل بسیار لذت‌بخش و معتدل خواهد بود. اگر با تور زمینی استانبول به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است بدانید که به‌دلیل کم بودن مسافر در این فصل از سال، هزینه‌های سفر نیز کاهش خواهند یافت.

جنگل بلگرد در پاییز استانبول

این جنگل زیبا در فصل پاییز به‌دلیل داشتن درختانی بلند و رنگارنگ بلوطی بسیار زیبا و دیدنی خواهد شد. در این فصل از سال عکاسان زیادی برای ثبت عکس‌های طبیعت‌گردی به این جنگل زیبا سفر می‌کنند. این جنگل زیبا در چهار فصل سال همانند یک نقاشی شگفت‌انگیز می‌ماند؛ به همین دلیل گردشگران بسیاری در ماه‌های مختلف سال از آن دیدن می‌کنند.

پارک یدی گولر

پارک یدی گولر در منطقه دریای سیاه غربی ترکیه قرار گرفته که از برخورد هفت چشمه به وجود آمده است. این پارک زیبا به‌دلیل برخورداری از طبیعت بکر خود، هرساله تورهای زیادی در فصل پاییز به بازدید از آن خواهند آمد، زیرا در فصل پاییز این پارک جنگل‌هایی به رنگ‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کنند. از مکان های دیدنی این پارک می‌توان به هفت دریاچه که شامل بیوک گول، سرین گول، درین گول، کوچک گول، اینچه گول، سازی گول می‌شود، اشاره کرد.

موزه ایاصوفیه استانبول

یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری در ترکیه که در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده و مورد توجه مسلمانان و مسیحیان قرار داشته، مسجد ایاصوفیه یا همان موزه ایاصوفیه نام دارد. اگر در فصل پاییز به استانبول سفر می‌کنید، بازدی از این مسجد را از دست ندهید. بنای ایاصوفیه را یک مکان تاریخی برای عبادتگاه می‌شناسند که به عنوان کلیسای جامع مسیحی ارتدوکس، مسجد عثمانی و موزه شناخته شده است. مسجد ایاصفویه از شاهکارهای معماری بیزانسی به‌شمار می‌رود.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

به‌دلیل سرمای هوا در فصل زمستان، گردشگران کمتری به استانبول سفر می‌کنند؛ اما اگر شما قصد دارید تا در این فصل از سال به استانبول سفر کنید بهتر است از مکان‌های تاریخی و همچنین پارک‌های این شهر دیدن نمایید. از مکان‌های دیدنی استانبول در فصل زمستان می‌توان به پیست کاراتپه، مسجد سلطان احمد، دریاچه چیلدیر، تله کابین استانبول و بناهای تاریخی اشاره کرد.

استانبول در زمستان پوشیده از برف است که همین امر موجب شده تا افراد زیادی برای اسکی‌بازی به پیست‌های اسکی مراجعه کنند. آب‌وهوای استانبول در زمستان بسیار سرد می‌شود به همین دلیل اگر قصد سفر به این شهر را دارید، حتما لباس‌های گرم به همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی رایگان استانبول

استانبول مکان‌های باستانی و تفریحی بسیاری را در خود جای داده که بازدید از برخی از آن‌ها به‌صورت رایگان برای گردشگران امکان‌پذیر است. از جاهای دیدنی رایگان استانبول که می‌تواند یک سفر عالی را برای شما به ارمغان بیاورد می‌توان به تپه پیر لوتی، تپه چاملیجا، خیابان استقلال، خیابان بغداد، ساحل جاده بوستان، ساحل عمومی توزلا، ساحل پارک مال تپه، پل گالاتا و... اشاره کرد. از این مکان‌های تفریحی می‌توانید در هر فصل از سال بازدید کنید.

جاهای دیدنی استانبول: بدون این لیست استانبول نرو!

سخن پایانی

استانبول به‌دلیل آثارهای باستانی و همچنین جاذبه‌های دیدنی که در خود جای داده، در فصل‌های مختلف سال پذیرای هزاران گردشگر از سراسر جهان است. آب‌وهوای این شهر در فصول تابستان و بهار بسیار معتدل است، به همین دلیل بیشترین تورهای گردشگری در این دو فصل مهمان استانبول خواهند بود. استانبول دارای سواحل، جنگل‌ها، کلیساها و مساجد و همچنین آثار تاریخی زیادی است که می‌توانند یک سفر پر از خاطره را برای هر گردشگر به ارمغان بیاورد. برای بازدید از این مکان‌ها دیدنی می‌توانید با تور استانبول به این شهر سفر کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها