اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

رییس کل دادگستری کردستان گفت: از سال گذشته تا پایان مرداد امسال، یک هزار و 144 هکتار اراضی ملی در استان رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۸۲۰

کردستان- جام جم آنلاین- حجت‌الاسلام سید حسین حسینی روز شنبه در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کردستان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در زمینه بارگذاری صحیح اطلاعات در سامانه ذکر شده تاکید و اضافه کرد: بحث کشف جرائم مربوط به زمین و نظارت و تعقیب متخلفان، نیازمند یک فناوری و سامانه بود که امروز بهره‌برداری می‌شود.

رییس کل دادگستری کردستان افزود: از لحاظ جغرافیایی با محدودیت زمین با کاربری مسکونی مواجه بوده و بستر اراضی ملی، منابع طبیعی و اوقاف گسترده است، بنابراین وجود سامانه مدیریت زمین، کمک بسیار خوبی برای نظارت بر این حوزه‌ها است.

حجت الاسلام حسینی به سواستفاده برخی افراد سودجو در حوزه تصرف اراضی ملی اشاره داشت و ادامه داد: با افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، بحث اعطای مجوزها و واگذاری‌ها با دقت و نظارت بهتری انجام می‌شود، هرچند دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما کم و کاستی هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو و امکانات دستگاه‌ها با افتتاح این سامانه برطرف می‌شود، گفت: با افتتاح سامانه ذکر شده، پیشگیری، نظارت و برخورد با تصرف اراضی ملی به خوبی صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه کم کاری و ترک فعل هیچ دستگاهی در این رابطه قابل چشم پوشی نیست.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، برای جلوگیری از وقوع زمینه‌های مختلف مفاسد اقتصادی و همچنین تخریب، تصرف و ساخت و ساز غیر قانونی در اراضی ملی و کشاورزی راه اندازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها