معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛

دو مرحله عملیات آتشباری‌ در سد باهوش تنگستان انجام شد

به مناسبت کنگره شهید رئیسعلی دلواری؛

رئیسعلی دلواری مایه سرافرازی ملت

روز 12 شهریور که سالروز شهادت رئیسعلی دلواری است و  به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم کشور به ثبت رسیده است را گرامی می دارم
کد خبر: ۱۳۷۸۵۲۵

روز 12 شهریور که سالروز شهادت رئیسعلی دلواری است و  به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم کشور به ثبت رسیده است را گرامی می دارم .

در حماسه مقاومت اسلامی جنوب ایران مجاهدان تنگستان، دشتستان، دشتی و سراسر خطه جنوب به رهبری رئیسعلی دلواری و بر اساس فتاوای مجتهدانی همچون آخوند خراسانی، آیت الله بلادی، مجاهد برازجانی و سید عبدالحسین لاری  برگ زرینی را در تاریخ ضد استعماری کشور رقم زدند.

نهضت جنوب به پیشتازی شهید رئیسعلی دلواری نقطه عطفی در تاریخ مبارزه جنوب ایران علیه استعمار انگلستان است.پیام نهضت ضد استعماری تنگستان شهامت،شجاعت،خودباوری و وفاداری به اصول است.

تاریخ کشور همواره مزین به نام بزرگمردان و شیرزنانی است که هر جا خطر حضور بیگانه در دست اندازی به تمامیت ارضی را احساس کردند با نثار خون خود در دفاع از کشور جانانه پایداری و استقامت نمودند.

 رئیسعلی مردی شجاع استقلال طلب آزادی خواه و سلحشور بود که از آبادی کوچک دلوار مقابل دشمنان ایستاد و با خون مطهر خود برای یک ملت عزت و سربلندی خرید. امروز مردم با بازخوانی قیام تنگستان می توانند درس های بزرگ و تاریخ ساز از این نهضت بگیرند.اینجانب از تلاش های دست اندرکاران و بانیان کنگره یکصد و هفتمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری قدردانی نموده و به روح پرفتوح همه شهیدان راه وطن درود می فرستم .

احمد لطفی

فرماندار تنگستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها