سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان گفت: رویکرد قطعی و علنی دستگاه قضا در سیستان وبلوچستان مواجهه علمی و عملی با آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۱۳۷۸۳۸۹

ابوالفضل احمدزاده در گفت‌وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: کمیت و کیفیت آسیب های اجتماعی موجود در سیستان وبلوچستان نسبت به سایر استان های کشور تفاوت های بسیاری دارد و این استان همزمان با چندین آسیب اجتماعی جدی مواجه است.

 

وی افزود: یکی از این موارد که به طور جد به دنبال کاهش و رفع آن هستیم معتادان متجاهر هستند که سعی شده برای فرد بهبود یافته پس از خروج از مراکز ماده 16 نیز برنامه های فرهنگی و شغلی پیش بینی شود تا دیگر به سمت اعتیاد کشیده نشود اما باید باور داشته باشیم که این افراد از لحاظ آماری در جایگاه بالایی قرار دارند.

 

وی ادامه داد: از دو سال گذشته تاکنون با نظارت دادستانی، برنامه ها به صورت هدفمند و مدون و قابل دفاع در حال انجام است و کار جمع آوری معتادان متجاهر در مناطق 5 گانه شهرداری اجرایی می شود که به منظور خدمت رسانی به این افراد، بازدیدهای سرزده متعددی نیز از این مراکز انجام داده ایم.

 

به گفته احمدزاده؛ ناگفته نماند که مبارزه جدی با این مساله نیازمند عزم همگانی دستگاه هاست و از عهده یک یا چند نهاد خاص برنخواهد آمد و ادارات زیادی نیز در این امر دخیل هستند که در صورت ترک فعل هم با مدیران متخلف و بی تفاوت برخوردهای جدی قضایی انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در آسیب شناسی انجام شده و بررسی های صورت گرفته در اتاق های فکر تخصصی، در آینده نیز برنامه های زیادی پیش رو است که قطعاً این موارد تنها مختص آقایان نیست و برای بانوان گرفتار در زمینه های مختلف نیز اقداماتی انجام می شود تا هم مانع تمایل آنها به سمت اعتیاد شویم و هم معتادین خانم فعلی درمان شده و به کانون گرم خانواده بازگردند که در این خصوص نیز از طرح های کارشناسی صاحب نظران استقبال می کنیم.

 

وی تاکید کرد: کاهش آسیب های اجتماعی علاوه بر وظیفه ذاتی دستگاه ها، یک مسئولیت اجتماعی بر عهده بزرگان طوائف و ریش سفیدان و صاحبان منابر است که در این بحث نیز همایش استانی کاهش آسیب های اجتماعی با حضور عزیزانی از تشیع و تسنن برگزار می شود.

 

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان تاکید کرد: متاسفانه در سیستان وبلوچستان دسترسی و تهیه مواد مخدر امری سهل و آسان است اما دستگاه قضا در این زمینه نیز ورود جدی داشته و با تمام دکه ها، مغازه ها و حتی کافی شاپ هایی که نسبت به عرضه این مواد و موارد مشابه اقدام می کنند به شدت برخورد کرده و ضمن پلمپ مرکز، متصدیان با تشکیل پرونده های قضایی روبرو خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها