با مشارکت مردم و حمایت آستان قدس رضوی، خادمان و خادمیاران رضوی همزمان با ایام اربعین حسینی، 40 موکب برای میزبانی از زائران حسینی در کشور عراق برپا خواهند کرد.
با مشارکت مردم و حمایت آستان قدس رضوی، خادمان و خادمیاران رضوی همزمان با ایام اربعین حسینی، 40 موکب برای میزبانی از زائران حسینی در کشور عراق برپا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۱۸۳
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - آستان قدس رضوی علاوه بر 20 موکب در 8 استان مرزی کشورمان که به همت بنیاد کرامت رضوی و برای بدرقه زائران داخلی و خارجی به سمت کربلای معلی برپا کرده است، در داخل کشور عراق نیز با مشارکت مردمی، 40 موکب را پشتیبانی خواهد کرد. 
مواکب مشهدی ها در مسیر کربلا
این 40 موکب همگی به همت دلدادگانی از مشهد مقدس و مجاوران حضرت رضا(ع)، در عراق برپا خواهد شد و طبق تاکید تولیت آستان قدس رضوی، این آستان حمایت مادی و معنوی از آنها را بر عهده خواهد داشت تا با طبخ غذا و توزیع آب آشامیدنی، از زائران حسینی پذیرایی کنند و در هرچه با شکوه‌تر برگزارتر شدن این حماسه جهانی مشارکت داشته باشند.
 
از شلمچه  تا کاظمین و سامرا
طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از این 40 موکب 17 موکب در شهرهای مختلف و در مسیر تشرف به کربلای معلی برپا خواهد شد. نقطه مرزی شلمچه از مسیر خوزستان و گذرگاه مرزی زرباطیه از مسیر مرز مهران، دو نقطه مرزی ایران و عراق است که اولین موکب های مجاوران حضرت رضا(ع) با حمایت بنیاد کرامت رضوی و خادمان و خادمیاران این آستان در این نقاط برپا خواهد شد. علاوه بر این دو موکب مرزی در خاک عراق، سه موکب در سامرا، سه موکب در کاظمین، یک موکب در نجف اشرف و هشت موکب در محور نجف به کربلا میزبان زائران اربعین خواهد بود.
 
23 موکب در کربلا
همچنین با هدف ارائه خدمت گسترده به زائران حسینی، 23 موکب مردمی با مشارکت خادمان و خادمیاران رضوی و پشتیبانی مادی و معنوی آستان قدس، در شهر کربلا برپا می‌شود.
شایان ذکر است بنیاد کرامت رضوی و کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر کشور، به نمایندگی از آستان قدس رضوی و همه دلدادگان حضرت رضا(ع)، مسئولیت حمایت از برپایی موکب‌های اربعین حسینی را عهده‌دار شده‌اند و در روزهای پیش رو، میزبان آنها خواهند بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها