دادستان کل کشور در بخشنامه ای اعلام کرد؛

سرقت های همراه با خشونت مشمول محاربه است

چهار پلیس افغان بعد از فرار به ایران، باند خشن سرقت و گروگانگیری تشکیل دادند. متهمان بعد از دستبرد به یک آرایشگاه دستگیر و با تفهیم اتهام محاربه روانه زندان شدند.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۸۱
نویسنده گروه حوادث

نیمه دوم مرداد امسال چهار مرد نقابدار وارد آرایشگاهی در محله نظام‌آباد تهران شده و بعد از گروگان گرفتن ۱۰نفر در آنجا، پول و گوشی‌های آنها و پول‌های موجود در آرایشگاه را سرقت کرده و متواری شدند.

با شکایت مرد آرایشگر و بقیه گروگان‌ها، متهمان تعقیب تعقیب قرار گرفتند. در جریان تحقیقات معلوم شد ۱۵دقیقه شاکیان از سوی متهمان نقابدار به گروگان گرفته شده بودند و در این مدت سارقان که چاقو و قمه داشتند، آنها را کتک زده و به مرگ تهدید می‌کردند.

با تحقیق از شاکیان، مشخص شد متهمان لهجه افغانستانی داشته‌اند و چون مرد آرایشگر کارگر تبعه افغان داشت از او تحقیق و معلوم شد سارقان را به‌درستی نمی‌شناسد اما چند بار پیش از این به آرایشگاه آمده بودند و در میان حرف‌های‌شان نشانی پاتوق‌شان را به خاطر سپرده است.

ماموران به آنجا رفتند اما از سارقان خبری نبود. پاتوق سارقان زیرنظر گرفته شد و هنگامی که سارقان به آنجا آمدند، شناسایی و بازداشت شدند.

سرکرده این باند در تحقیقات گفت: من و سه همدستم در افغانستان پلیس بودیم. با شروع جنگ داخلی خانواده‌های‌مان را رها کرده و از ترس اعدام فرار کردیم. پولی به قاچاق‌برها پرداختیم و آنها بعد از دو هفته کوهپیمایی در ارتفاعات و مکان‌های صعب‌العبور، ما را به تهران رساندند. مدتی به عنوان کارگر خدماتی و ساختمانی مشغول به کار شدیم اما پول زیادی جمع نکردیم. برای بازگشت به کشورمان و انتقال خانواده‌های‌مان به اروپا، پول نیاز داشتیم. نقشه سرقت‌های سریالی را طراحی کرده و می‌خواستیم به چند مغازه دستبرد بزنیم.

وی افزود: به عنوان مشتری وارد مغازه‌ها شده و وضعیت آنجا را بررسی می‌کردیم. این آرایشگاه را به عنوان اولین محل سرقت انتخاب کردیم. آن روز چاقو و قمه خریده چهره‌های‌مان را پوشانده و وارد آرایشگاه شدیم. ۱۰نفری آنجا بودند که ۱۵دقیقه همه را به گروگان گرفتیم و با تهدید، پول‌ و گوشی‌های‌شان را سرقت کرده و دخل مغازه را نیز زدیم. اگر مقاومت می‌کردند، یکی از آنها را می‌کشتیم. به دنبال مشتری برای فروش گوشی‌های سرقتی بودیم. همچنین بقیه متهمان نیز ضمن گفته‌های مشابه، این سرقت اعتراف کردند.

علیرضا بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: متهمان در زندان به‌سر می‌برند، به آنها تفهیم اتهام محاربه شده و چند روز پیش آخرین دفاع از آنها دریافت شد. پرونده متهمان به‌زودی با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه متهمان در دادگاه انقلاب تهران به آنجا ارسال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها