مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان از حمایت تمام قد بانک کشاورزی از توسعه پایدار در بخش کشاورزی و همراهی با کشاورزان از تولید، تا برداشت و صادرات محصولات خبر داد و گفت: بانک از افرادی که بخواهند در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند، حمایت می‌کند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان از حمایت تمام قد بانک کشاورزی از توسعه پایدار در بخش کشاورزی و همراهی با کشاورزان از تولید، تا برداشت و صادرات محصولات خبر داد و گفت: بانک از افرادی که بخواهند در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند، حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۷۷۲۴
استقبال تسهیلاتی بانک کشاورزی استان  برای پرورش ماهی در قفس
 هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان از حمایت تمام قد بانک کشاورزی از توسعه پایدار در بخش کشاورزی و همراهی با کشاورزان از تولید، تا برداشت و صادرات محصولات خبر داد و گفت: بانک از افرادی که بخواهند در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند، حمایت می‌کند.
 
 
مهدی جهان‌نجاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان هرمزگان برخلاف آب و هوای گرم و خشکی که دارد در بخش کشاورزی و شیلات ظرفیت بالایی داردو محصولات تولیدی استان در این دو زمینه، قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارد.
 
 
جهان‌نجاتی افزود: به دلیل اینکه برخی از محصولات در بعضی فصول بیش از حد نیاز کشور یا بازار کشت می‌شوند قابلیت استفاده در صنایع تبدیلی را دارد از این رو بانک کشاورزی از احداث این صنایع همواره حمایت کرده و وام یا تجهیزات مورد نیاز را به متقاضیان تأمین می‌کند.
 
 
جهان‌نجاتی تشریح کرد: محصولات کشاورزی و آبزی‌پروری از جمله محصولات زنده هستند که ممکن است با توجه به وضعیت آب و هوایی یا سایر حوادث طبیعی اتفاقاتی برای آنها رخ دهد و از بین برود که در این زمینه، بیمه محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های مهم کشاورزان باید باشد و بانک کشاورزی اقدام به آموزش و ترغیب کشاورزان به بیمه کرده است.
 
 
وی با بیان اینک ه سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان محصولات کشاورزی خود را بیمه کردند گفت: درسال گذشته با توجه به سیل و زلزله که اتفاق افتاد ۳۵۰ میلیارد ریال غرامت در بخش پرورش میگو به آسیب‌دیدگان پرداخت شد.
 
و ی اظهار کرد:سالانه بیش از ۲۰ میلیون قطعه مرغ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. وی عنوان کرد: به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات، تسهیلات خرید تجهیزات کشاورزی نیز توسط بانک کشاورزی انجام می‌شود که در این زمینه، پرداخت بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات خرید تراکتور به ۸۹ نفر نفر از متقاضیان و پرداخت بیش از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات خرید کمباین به ۲ نفر از متقاضیان انجام شده‌است. 
 
 
وی ادامه داد: همچنین پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به ۴۱ نفر از متقاضیان صورت گرفته‌است.
 
 
جهان‌نجاتی گفت: حمایت از انجام روش کاشت به صورت علمی و نوین نیز در دستور کار این بانک قرار دارد و افرادی که بخواهند گلخانه احداث نمایند می‌توانند از این بانک تسهیلات دریافت نمایند و در این زمینه بیش از هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات گلخانه‌ای به مساحت ۵۵ هکتار به ۳۲ نفر از متقاضیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم پرداخت شده‌است.
 
 
وی افزود: استان هرمزگان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش و تکثیر میگو دارد که در این مدت، بیش از ۸۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرورش و تکثیر میگو به مساحت ۱۶۰ هکتار معادل ۲۰۰ میلیون قطعه به ۱۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده‌است. 
 
 
مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان به پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی در قفس اشاره و عنوان کرد: این بانک از افرادی که بخواهند در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند حمایت می‌کند که در این زمینه بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرورش ماهی در قفس معادل ۸۰۰ تن به ۲ نفر از متقاضیان پرداخت شده‌است و این صنعت، درآمدزایی بسیار خوبی دارد.
 
 
مدیر شعب بانک کشاورزی استان یادآور شد: به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، پرداخت بیش از ۶۴۲ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها در قالب دامدار کارت به هزار و ۱۲۷ نفر از متقاضیان انجام شد.
 
 
وی گفت: پرداخت بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به هشت هزار و ۵۶۳ نفر از متقاضیان در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی و پرداخت ۳۲۱ میلیارد ریال غرامت به هشت هزار و بیست نفر از کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده در این مدت انجام‌شده است.
 
 
این مسئول بیان کرد: بیش از ۳۰ میلیون دلار حواله ارزی جهت تسهیل در واردات کالاهای اساسی برای متقاضیان صادرشده است. وی به فعالیت‌های انجام‌شده بانک کشاورزی درزمینهٔ مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: بانک کشاورزی فعالیت‌های خوبی درزمینهٔ مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است که می‌توان به مشارکت در ساخت ۲ باب مدرسه شش کلاسه در روستای گوربند و پشته علی‌آباد شهرستان میناب، تهیه بیش از ۲۰۰ بسته معیشتی و توزیع بین نیازمندان با مشارکت پرسنل بانک کشاورزی هرمزگان و تهیه بیش از هزار بسته نوشت‌افزار و توزیع بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان اشاره کرد.
 
 
جهان نجاتی به موفقیت این بانک در کسب رتبه در جشنواره شهید رجایی استان اشاره کرد و گفت: مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان طی چهار سال متوالی توانسته است در جشنواره شهید رجایی استان درزمینهٔ شاخص‌های اختصاصی رتبه برتر را کسب نماید. وی در پایان درباره بخشودگی وجه التزام در بانک کشاورزی عنوان کرد: به مناسبت هفته دولت، افرادی که به بانک بدهی دارند، در صورت تسویه این بدهی تا دهم شهریورماه، کلیه جرائم و وجه التزام آن‌ها بخشیده می‌شود.
 
 
 
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان در پایان به تشریح گزارش عملکرد مدیریت بانک کشاورزی استان هرمزگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم تا مرداد 1401 پرداخت و گفت: درزمینهٔ توسعه پایدار، پرداخت بیش از 1039 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به 1296 نفر از متقاضیان بوده است و هم‌چنین پرداخت بیش از 1.457 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به 1007 نفر از متقاضیان در این رابطه تخصیص‌یافته است.
 
 
جهان نجاتی عنوان کرد، تاکنون بانک کشاورزی به 234 متقاضی وام فرزند آوری اختصاص داده است. مابقی را به شرح زیر عنوان کرد: پرداخت بیش از 18.000 میلیارد ریال تسهیلات به 8563 نفر از متقاضیان در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، پرداخت 321 میلیارد ریال غرامت به 8020 نفر از کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده، صدور بیش از 30 میلیون دلار حواله ارزی جهت تسهیل در واردات کالاهای اساسی درزمینهٔ فعالیت‌های انسان دوستانه، خیریه و مسئولیت اجتماعی نیز بانک کشاورزی را پیش‌قدم می‌دانیم.
 
 
 
 بانک کشاورزی استان هرمزگان ، تهیه بیش از 200 بسته معیشتی و توزیع بین نیازمندان با مشارکت پرسنل بانک کشاورزی استان هرمزگان، تهیه بیش از 1000 بسته نوشت‌افزار و توزیع بین دانش آموزان مناطق محروم، مشارکت در ساخت 2 باب مدرسه شش کلاسه در روستای گوربند و پشته علی‌آباد شهرستان میناب استان هرمزگان و مشارکت در ساخت یک واحد درمانگاه در روستای سر چاهان شهرستان حاجی‌آبا را در کارنامه خود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها