سرپرست حوزه هنری یزد گفت : کتاب «رفیق» روایت زندگی فرمانده شهید خلیل حسن‌بیگی، به قلم بانوی نویسنده یزدی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۸۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، محمدصادق کوچک‌زاده در این خصوص اظهار داشت: کتاب «رفیق» روایت زندگی فرمانده شهید خلیل حسن‌بیگی، به قلم بانوی نویسنده یزدی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد و این کتاب در 162 صفحه، روایتی از زندگی و رزمندگی شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دفاع مقدس است.

وی افزود: این اثر به قلم الهام باقری، یکی از رویش‌های کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد به رشته تحریر درآمده که توسط انتشارات سوره مهر با شمارگان هزار و 250 نسخه روانه بازار کتاب شد.

کوچک‌زاده تصریح کرد: در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش و مجاهدت‌های شهید در دوران دفاع مقدس به روایتگری همسر، خانواده و هم‌رزمانش آورده شده و در انتهای کتاب نیز تصاویری از شهید منتشر شده است.

نویسنده کتاب رفیق هم درباره چاپ نخستین اثرش گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات، انجام مصاحبه‌ها، گردآوری خاطرات و تدوین این اثر، پنج ماه وقت صرف شده است.

الهام باقری ضمن قدردانی از خانواده و هم‌رزمان شهید که در تولید این اثر همکاری مؤثری داشتند، اظهار داشت: خاطرات و دل‌گفته‌های اطرافیان شهید را شنیدم و خواندم و جمع‌آوری کردم و تمام سعی‌ام بر رفع تناقض‌ها و بیان جزئیات بدون فاصله گرفتن از واقعیت بود.

وی افزود: در این کتاب، تمامی خاطرات به صورت داستانی پردازش شده است و فقط یک روایت خام نیست.

این هنرجوی دیروز و نویسنده امروز با بیان اینکه تمرین و نوشتن سرآغاز موفقیت در حوزه نویسندگی است، گفت: یکی از محاسن دوره‌های آموزشی حوزه هنری این است که هنرجو وادار و تشویق به نوشتن می‌شود و با هدایت و همراهی مدرس کارگاه می‌تواند استعدادش شکوفا شود.

الهام باقری متولد 1371 در یزد، دارای مدرک کارشناسی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه یزد است.

وی از سال 1397 با حضور در کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد به صورت جدی وارد عرصه نویسندگی شد و پس از گذراندن دوره آموزشی، چندین داستان کوتاه به جشنواره‌های مختلف ارسال کرد که برخی از آن‌ها پذیرفته شد.

این نویسنده در حال حاضر مشغول نگارش اثری با موضوع شهدای جوان و نوجوان یکی از محله‌های قدیمی یزد است و یک رمان نیز در دست تدوین دارد.

کارگاه‌های داستان‌ و رمان‌نویسی در طول سال در حوزه هنری یزد در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها با شماره 03536231400 داخلی 20 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها