رییس کل دادگستری ایلام گفت: ۵۸ درصدپرونده ها در شوراهای حل اختلاف به سازش منجر شده از ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم و باید این مقدار به ۷۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۱۳۷۷۳۷۶
۵۸ درصدپرونده های شوراهای حل اختلاف ایلام به سازش منجر شده است به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ عمران علی محمدی در نشست با اصحاب رسانه افزود: هم اکنون ۱۱۴ هیات صلح و سازش در شهرستان های مختلف استان تشکیل شده و ۷۰۰ صلح یار در این هیات ها سازماندهی شده اند.

وی ادامه داد: مردادماه امسال ۱۵ هزار و ۵۲۳ پرونده وارد دستگاه قضایی و شعبات مختلف در دادگستری استان شده است که در همین مدت نه تنها به این تعداد پرونده، بلکه به سایر پرونده های ماههای گذشته نیز رسیدگی شده است
 
وی  خروجی تعداد پرونده های مورد رسیدگی در استان در مردادماه را  ۱۶ هزار و ۴۳۰ پرونده دانست 

علی محمدی افزود:   دستگاه قضایی استان  ۲ طرح مهم و اساسی به قوه قضائیه پیشنهاد داده که یکی از این طرح ها در استان اجرا و طرح دیگری در دست اقدام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد:  تشکیل شورای رهنمون قضایی استان یکی از این طرح ها بوده که این طرح در استان تدوین و اجرا شده است در این طرح ۱۰ جرم اول استان از حیث فراوانی و ۱۰ خواسته حقوقی استان از حیث فراوانی شناسایی شده و در قالب یک کتابچه مجلد ۷۴ صفحه ای گردآوری شده در اختیار قضات استان قرار گرفته که این امر در راستای اتقان آرا در رسیدگی به پرونده ها به قضات استان کمک می کند.

وی گفت:  دومین طرح استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از وقوع جرائم اقتصادی است ، کلاهبرداری سنتی و اینترنتی در راس جرائم اقتصادی قرار دارد و ما با ارائه این طرح می توانیم ورودی پرونده های قضایی در حوزه اقتصادی را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها