منابع سوری از حمله پهپادی جدید به پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۷۷۳۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، منابع سوری از حمله پهپادی جدید به پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یک پهپاد بر فراز پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در التنف در مرز سوریه با عراق و اردن به پرواز درآمده است.

منابع وابسته به مخالفان سوری مدعی شدند که این پهپاد سرنگون شده است.

این حمله به پایگاه التنف که در ۵۵ کیلومتری مثلث مرزی سوریه با عراق و اردن قرار دارد، دومین حمله از نوع خود طی چند روز اخیر محسوب می شود.

لازم به ذکر است که چند روز قبل هم پایگاه آمریکایی «التنف» در مرز سوریه و عراق با پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار گرفته بود.ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای ائتلاف به همراه گروه تروریستی«مغاویر الثوره» با حمله پهپادی امروز مقابله کرده است.ائتلاف مدعی شده بود که یکی از پهپادها را ساقط و با دیگری مقابله کرده و حمله مذکور خسارات جانی و مالی نداشته است.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به سبب چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها