حمله راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه

منابع خبری از حملات راکتی به پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در شرق استان دیرالزور خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۵۲۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در سوریه گزارش داد که پایگاه نظامی آمریکا در بزرگترین میدان نفتی سوریه مورد حملات راکتی قرار گرفت.

بنابر این گزارش، پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی (العمر) در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه توسط منابعی ناشناس مورد حمله راکتی قرار گرفت.

خبرنگار «اسپوتنیک» در دیرالزور در این باره گفت: «پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر، بزرگترین میدان نفتی سوریه، که به عنوان مقر نیرو‌های ائتلاف بین المللی شناخته می‌شود، با تعدادی راکت مورد هدف قرار گرفت.»

منابع محلی در مجاورت این پایگاه در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک در دیرالزور تأیید کردند که صدای ۴ انفجار پی در پی شنیده شد و دود از مجاورت میدان نفتی العمر که توسط پایگاه نظامیان نیرو‌های ائتلاف بین المللی اشغال شده، بلند شد. پس از آن پهپاد‌های متعلق به نیرو‌های اشغالگر آمریکایی بلافاصله در حریم میدان نفتی العمر به پرواز درآمدند.»

پیش از این نیز در اواخر ماه نوامبر، انفجار‌های مهیبی پایگاه نظامیان آمریکا را در منطقه التنف در منتهی الیه شمال شرقی سوریه در نتیجه حملات راکتی لرزانده بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در پی این حملات مدعی شده بود که واشنگتن حق دفاع از خود در قبال حملات هوایی به پایگاه التنف در شرق سوریه را دارد و همچنین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان و مکان مناسب به این حملات پاسخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها