معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد :

نظام اداری پیشران توسعه است / نظام اداری کشور نیازمند تحول جدی است

استاندار یزد :

تدوین برنامه تحولی یزد ،یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری در استان است / تدوین برنامه در 15 محور

یزد - استاندار یزد گفت : با توجه به لزوم برنامه محور بودن، یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری توسط استان؛ از همان نخستین ماه های آغاز فعالیت، تدوین برنامه تحولی یزد متناسب با مزیت های موجود و با نگاه کاملا عملیاتی، پروژه ای و اقدامی بود.
کد خبر: ۱۳۷۷۳۱۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، مهران فاطمی در آستانه هفته دولت به اتفاق معاونین و مشاورین استاندار و مدیران کل استانداری در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به تشریح بخشی از اقدامات انجام شده  پرداخت و اظهارداشت :از زمان استقرار دولت سیزدهم پرداخت در این دیداربا بیان اینکه بنای دولت سیزدهم بر کسب رضایت پروردگار، ولی امر مسلمین؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و مردم گذاشته شده است، واین دولت بدون دامن زدن به حواشی و با وقف تمام وقت خود برای مردم، از تمامی فرصت های در اختیار جهت خدمت رسانی و حل مشکلات و گره های موجود استفاده کرد.


وی با اشاره به آغاز فعالیت خود در مسند استاندار یزد؛ از نخستین روزهای مهرماه سال گذشته، افزود: با توجه به لزوم برنامه محور بودن، یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری توسط استان؛ از همان نخستین ماه های آغاز فعالیت، تدوین برنامه تحولی یزد متناسب با مزیت های موجود و با نگاه کاملا عملیاتی، پروژه ای و اقدامی بود.

فاطمی به تشکیل مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اشاره کرد وگفت: ذیل این مرکز، برنامه تحولی استان یزد در 15 محور، در دو فاز و با بهره گیری از مشارکت نخبگان، ذی نفعان و بخش دولتی تعریف شد و محورهای پانزده گانه تحولی یزد می تواند فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را به روی استان یزد باز کند. 


وی در ادامه با اشاره به عدم تعریف برنامه دراز مدت مبتنی بر طرح های اولویت دار در شهرستان ها، گفت: با پیگیری های انجام شده، به تازگی برنامه تحولی شهرستان های استان نیز با بهره گیری از نقطه نظرات نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و دستگاه ها تدوین شده که می تواند نوید بخش اقدامات خوبی در سطح شهرستان ها باشد.


استاندار با بیان اینکه در زمان فعالیت دولت سیزدهم کشور در موج پنجم کرونا قرارداشت، گفت: در آن زمان، درصد پوشش واکسیناسیون قریب به ۱۹ درصد بود اما در ادامه کارهای انجام شده از قبل، اقدامات و تصمیمات خوبی جهت کنترل این ویروس در کشور صورت گرفت.

 فاطمی افزود: براساس آخرین آمار بیش از 95 درصد مردم استان دوز اول، حدود 86 درصد مردم دوز دوم، ۴۱/۶درصد  مردم دوز سوم(یادآور اول) و حدود ۳ درصد مردم دوز چهارم (یادآور دوم) کرونا را دریافت کرده اند.


وی با اشاره به اقدامات گسترده دولت جهت اقناع افکار عمومی جهت حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون و دریافت واکسن،تصریح کرد: در پرتو پیگیری های انجام شده در کشور، شاهد تغییر رنگبندی کرونایی کشور به رنگ آبی و به تبع آن احیای فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بودیم. 

استانداردر بخش دیگری از سخنانش به تعرضات مکرر انجام شده به خط انتقال آب به یزد؛ در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ورود جدی دولت سیزدهم به این مسئله و با پیگیری های استان، برنامه ریزی های لازم در این حوزه انجام و علی رغم تنش های آبی شدید، دیگر تعرضی به خط انتقالی آب نشد

وی علت اصلی موضوع مذکور را تبدیل مسائل مربوط به آب، به دغدغه اول دولت در سطح معاون اول رییس جمهور دانست و افزود: در این راستا کمیته آبی به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور ۵ تن از وزرا و استانداران تشکیل و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت حل تنش های آبی ۴ استان کشور تدوین شد.

فاطمی با اشاره به برگزاری ماهیانه جلسات کمیته آب و بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه ها توسط دکتر مخبر، اضافه کرد: خط پدافندی یا اضطراری آب یزد یکی از پروژه های کوتاه مدت استان است که  در فاز نخست قابلیت افزودن ۳۰ میلیون مترمکعب آب به منابع آبی استان را در مواقع اضطراری دارد و مبلغ سرمایه گذاری این پروژه  که در مدت سه ماه عملیات اجرایی آن به طول انجامید ۷۰۰ میلیارد تومان است و به زودی و با حضور شخص معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود.

نگاه دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام است

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهور به استان اشاره و خاطرنشان کرد: حجم اعتبارات پروژه های مصوب  سفر رئیس جمهور بیش از ۷ هزار میلیارد بود که تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات به صورت نقد به استان پرداخت شده است
وی با بیان اینکه نگاه دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام و معطل مانده از سال های گذشته بود، گفت: عمده تعهدات دولت برای سال ۱۴۰۱، قبل از سال ۱۴۰۱ وارد استان شد و اقدامات و فعالیت های لازم در حال پیگیری و انجام است
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش حوزه فرهنگ را یکی از حوزه های اولویت دار در فهرست بلند نظام مسائل استان خواند و از افزایش قابل توجه اعتبارات دستگاه های فرهنگی خبر داد.


فاطمی در ادامه به برنامه ریزی استان جهت تربیت 4هزارحافظ قرآن به نیت 4 هزار شهید استان و نیز اختصاص اعتبارات لازم جهت رونق فعالیت های قرآنی استان اشاره کرد.  


وی با اشاره به نگاه ویژه استان به مسائل اعتقادی و ارزشی، خاطرنشان ساخت: برنامه ریزی و اعتبارات خوبی جهت توجه به یادمان های شهدا و تقویت سفرهای راهیان نور انجام شده است.


استاندار همچنین با بیان اینکه یکی از رویکردهای مورد اهتمام بنده تقویت ارتباط با نخبگان و برگزیدگان استان است، بیان کرد: علاوه بر برگزاری نشست های متعدد در طول سال، در ماه مبارک رمضان با بیش از ۶۰۰۰ نفر از نمایندگان بخش های مختلف استان دیدار و مسائل آن ها جهت پیگیری، احصاء شد.


فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) پیرامون اهمیت حوزه خانواده و مسئله جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای برنامه تحولی استان طرح سامان خانواده است که مسائل مربوط به آن با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

نهضت «جمعه های کاری»

وی در ادامه همچنین به نهضت «جمعه های کاری» و سفر به شهرستان ها و حضور در محلات شهر یزد اشاره و تصریح کرد: هدف از این اقدام گفتگوی چهره به چهره با مردم و احصاء مسائل و مشکلات منطقه و در نهایت اتخاذ تصمیات لازم جهت توسعه و تحول مناطق و کاهش دغدغه های مردم است.


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اشاره و استان یزد را بی تنش ترین استان کشور در اجرای این طرح عنوان کرد.


گستردگی خسارات سیل دوم  به استان

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دو سیل اخیر یزد و گستردگی ابعاد خسارت این سیل، گفت: در سیل اول اقدامات لازم پرداخت خسارات سیل و بازگشت زندگی مردم به روال عادی انجام شد و در سیل اخیر نیز علی رغم گستردگی سیل، بسیاری از مسائل موجود بدون کمک دولت مرکزی حل شد و آسیب دیدگان از سیل اسکان موقت داده شدند و اکنون درصدد انجام پیگیری جهت ساخت منازل و جبران خسارات وارده به زیر ساخت ها هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به ارائه پیشنهاد طرح بورسیه شغلی دانشجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی، توسط استان به منظور جذب داوطلبان زبده و نخبه استان در واحدهای تحقیق و توسعه و ماندگاری آن ها در استان اشاره کرد و افزود :در فاز اول دویست سهمیه برای طرح مذکور در دفترچه سازمان سنجش تعریف شد که پس از گزینش توسط صنعت، صنایع دوره های مهارتی برای آن ها برگزار و به نوعی ارتباط دانشگاه و صنعت تقویت می شود.
فاطمی اجرای این طرح را شروعی برای نزدیکی فضای صنعت و دانشگاه، ایجاد دانشگاه های کار آفرین و ماندگاری نخبگان در استان عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها